جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​رسانه‌های هندی به ابزار دروغ‌پراکنی سیاسی تبدیل شده‌اند

حوزه/ درحالی که مقامات هندی اجازه برگزاری کنفرانس خبری در محل اقامت میرواعظ، رهبر حزب حریت کشیمر را ندادند وی از طریق شبکه‌های اجتماعی اینترنتی پیام خود را به مردم داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kashmirlife، حلقه محاصره آزادی‌خواهان در کشمیر روز به روز تنگ‌تر می‌شود. مقامات هندی روز گذشته به میرواعظ عمر فاروق رهبر حزب حریت اجازه ندادند که از محل اقامت خود در شهر سرینگر واقع در کشمیر، با خبرنگاران رسانه‌ها کنفرانس خبری داشته باشد.

به گفته یک سخنگوی حزب حریت، مقامات هندی نیروهای نظامی را برای جلوگیری از برگزاری این کنفرانس خبری فرستادند.

سخنگوی حزب حریت گفت: نیروهای نظامی مسیر حرکت به سمت محل اقامت میرواعظ را به طور کامل با سیم خاردار بسته بودند و هیچ خبرنگاری اجازه نداشت این رویداد خبری را پوشش دهد.

با این حال رهبر حزب حریت به طور اینترنتی و از طریق شبکه‌های اجتماعی کنفرانس خبری خود را برگزار کرد.

وی در سخنانش به انتقاد از دولت هندوستان و رسانه‌های خبری هندی پرداخته و گفت: سیاستی که دولت هند و رسانه‌های هندی در پیش گرفته‌اند تنها به بازی گرفتن ذهن کسانی است که می‌گویند اختلاف کشمیر نیاز به حل و فصل دارد.

رهبر حزب حریت افزود: اولین گام در این راستا، تلاش برای تضعیف رهبری سیاسی کشمیر و خارج کردن قدرت از دستان کسانی است که نقشی ارزشمند در حل اختلافات کشمیر ایفاء می‌کنند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف رهبران آزادی خواه کشمیر را از طریق اتهامات واهی و ساختگی متهم ساخته‌اند.

رسانه‌های هندی دروغ‌های بی‌رحمانه سرهم می‌کنند

میرواعظ درخصوص رسانه‌های خبری هندی نیز گفت: رسانه‌های هندی نیز برای تسهیل این فرایند مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌ و در کمپینی گسترده و شریرانه برای گسترش دروغ علیه رهبران و طرفداران آزادی و تحریف واقعیت ها به کار گرفته شده‌اند.

وی افزود: رسانه‌های هندی دروغ‌های بی‌رحمانه سرهم می‌کنند و مقامات هندی با استفاده از رسانه‌های خبری قصد دارند من و رهبران مذهبی ارشد جامعه اسلامی در جامو و کشمیر را به عنوان روسای مستقل یک حزب سیاسی با یک ایدئولوژی قطعی سیاسی بدنام کنند. آن‌ها حتی پای اعضای خانواده من را هم به این گرداب دروغ و اتهامات مضحک کشانده‌اند که بسیار اسفناک است.

گفته می‌شود روز گذشته یک رسانه هندی در اوتارپرادش، مدعی شده که میرواعظ اموال خود را از طریق اختلاس و به طور غیرقانونی جمع آوری کرده است.

این رهبر حزب حریت در سخنان دیروز خود در کنفرانس خبری، به اتهامات اقتصادی نسبت داده شده به خود نیز پاسخ داده و در پایان با به چالش کشیدن رسانه‌های هندی، آنان را به اثبات ادعاهایشان دعوت کرد.

میرواعظ در پایان گفت: رسانه‌ها باید درک کنند که این دروغ‌ها تنها منجر به تحقیر خودشان خواهد شد. من به پاکدامنی خودم و اعتماد مردم نسبت به خودم اطمینان کامل دارم، و تنها پاسخگوی مردم هستم. این رسانه‌ها را در این حد نمی‌بینم که یک اطلاعیه محکوم کردن به آن‌ها بفرستم. رسانه‌های هندی نه تنها در کشمیر بلکه در هندوستان یک وسیله تبلیغات تجاری بوده اند و اکنون نیز به یک ابزار سیاسی تبدیل شده‌اند.

 

رسانه‌های هندی می‌خواهند رهبران مذهبی جامو و کشمیر را  بدنام کنند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha