جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قنبری - جامعه المصطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قنبری با تأکید بر راه اندازی حوزه های مختلف زبانی در عرصه های اطلاع رسانی، گفت: فعال سازی حوزه های مختلف زبانی در عرصه اطلاع رسانی، یکی از مهمترین جلوه گاه های بین المللی بودن فعالیت ها به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قنبری، در جلسه ای با حضور مدیران و کارشناسان اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل جامعه المصطفی، ضمن تأکید بر راه اندازی حوزه های مختلف زبانی در عرصه های اطلاع رسانی، خاطرنشان کرد: فعال سازی حوزه های مختلف زبانی در عرصه اطلاع رسانی، یکی از مهمترین جلوه گاه های بین المللی بودن فعالیت ها به شمار می رود.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت دانش پژوهان و دانش آموختگان جامعه المصطفی، بهترین بستر برای گسترش و عمق بخشی به دایره زبانی در حوزه اطلاع رسانی است.

وی با بیان این که اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل باید اشرافیت کاملی به حضور میهمانان مراکز مختلف جامعه المصطفی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اداره کل روابط عمومی جامعه المصطفی باید، در حوزه جریان سازی خبری فعالتر شده، ضمن بهره گیری از ظرفیت های بین المللی المصطفی، مصاحبه های هدفمندی را از شخصیت ها و اندیشمندان مختلف جهانی که در ایران حضور می یابند، داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قنبری با بیان این که باید از ظرفیت های اطلاع رسانی خبرگزاری ها و سایت های خبری برون سازمانی حداکثر استفاده را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: پیش قدم بودن برای ارتباط گیری با مراکز، نهادها و مجموعه های همسو، یکی از مهمترین تمایزات بخش روابط عمومی با دیگر واحدها به شمار می رود. ارتباط گیری در ذات روابط عمومی نهاده شده است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: بخش ها و واحدهای مختلف روابط عمومی باید ضمن بهره گیری از تعاملات سازنده، به بسیاری از فعالیت ها و وظایف خود سمت و سویی هدفمند داده، برای پویایی هرچه بیشتر فعالیت های المصطفی، حرکت خویش را در راستای استفاده حداکثری از توان دیگر مجموعه ها، بازتعریف نمایند.

وی با بیان این که باید ارتباطات سازنده ای با مجموعه های علمی داشته باشیم، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت طلاب و دانش آموختگان توسط مجموعه های برون سازمانی و رسانه های ارتباط جمعی، نباید خارج از کانال روابط عمومی جامعه المصطفی تعریف گردد.

حجت الاسلام و المسلمین قنبری ضمن تأکید بر بهره مندی حداکثری از سامانه های هوشمند در جامعه المصطفی، تصریح کرد: سامانه پرتال جامعه المصطفی، ضمن رصد فعالیت های نمایندگی ها، باید فرهنگ شناسی هدفمندی را در حوزه کشور شناسی در ابعاد مختلف منطقه ای و بین المللی پیگیری و ارائه نماید.

وی با بیان این که علی رغم پیشرفت های تکنولوژیکی عصر نوین، همچنان در عرصه اطلاع رسانی در خلاء فکری و اطلاعات سرزمینی به سر می بریم، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت های جامعه المصطفی اعم از، نمایندگی ها، مراکز پژوهشی و اطلاع رسانی و نیز دانش پژوهان و دانش آموختگان در حوزه کشورشناسی و کسب اطلاعات سرزمینی استفاده نماییم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با بیان اینکه با توجه به گسترش کانال ها و ابزارهای اطلاع رسانی، باید کنترل و هدفمندسازی رویکردهای خبری جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر معاونت ارتباطات و  بین الملل را ظهور و بروز بیرونی جامعه المصطفی تصور نماییم؛ اداره روابط عمومی آن، ویترین فعالیت های جامعه المصطفی خواهد بود. باید توجه روز افزونتری نسبت به جایگاهی که در آن قرار داریم داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین قنبری در پایان ضمن تقدیر از تلاش مدیران و کارشناسان اداره کل روابط عمومی جامعه المصطفی بر حفاظت از کیان المصطفی در عرصه های مختلف تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha