جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 421666
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
میلاد امام رضا

حوزه/مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: به نقل از روایات و احادیث همه مردم، محتاج شفاعت در روز قیامت هستند، امام رضا(ع) فرموده اند: هر کس مرا در غربتم زیارت کند، من و اجدادم شفیع او خواهیم بود هر چند آلوده به گناه باشد.

حجت الاسلام غلامرضا بهرامی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» به مناسب میلاد اختر تابناک امامت و ولایت، امام رضا(ع) گفت: زائران اباعبدالله الحسین(ع) از جهت نحوه شهادت و غربت ایشان زیاد اند اما زائران امام هشتم(ع) بسیار کم اند، لذا در روایات امام هشتم(ع) واجب الاطاعه نام گذاری شده اند.

استاد حوزه  با اشاره به بالاترین درجه و عنایت برای زوار علی بن موسی الرضا تصریح کرد: به نقل از روایات هر کس قبر امام رضا(ع) را زیارت کند مانند کسی است که عرش خدا را زیارت کرده است.

وی  در ادامه افزود: روز قیامت در عرش خداوند هشت گروه شامل پیامبران اولوالعزم و آخرالزمان گرد هم می آیند که گروهی از آنها زائرین علی بن موسی الرضا هستند.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به حدیث امام جواد(ع) درباره زیارت امام رضا(ع) درمشهد گفت: طبق فرموده امام جواد(ع)، زیارت پدر ایشان بخشیدن گناه و آسودگی از حساب را به دنبال دارد.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اصفهان عنوان کرد: زیارت با معرفت  امام رضا (ع)، اجری معادل زیارت هفتاد شهید و هفتاد هزار حج دارد.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: طبق آیات و روایات هر کس امام رضا(ع) را زیارت کند ایشان در سه مرحله از قیامت به کمک زائرین خود خواهند شتافت، هنگامی که دادگاه عدل به پا می شود، به هنگام عبور از صراط و زمان تحویل نامه اعمال.

وی  با تاکید به القاب امام هشتم(ع) تصریح کرد: مشهورترین لقب ایشان عالم آل محمد است، چرا که این لقب برای ایشان نشانگر ظهور علم و دانش بود، علم وابسته به وحی ایشان و تسلط بر علوم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha