پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بی شک تحول در علوم انسانی بدون پیگیری و برنامه ریزی دقیق امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به سومین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی در قم ابراز داشت: برگزاری این گونه نشست ها و طرح ها در گفتمان سازی برای تحول در علوم انسانی بسیار موثر است؛ به ویژه این که از ظرفیت و توان علمی و فکری نخبگان نیز به درستی در این راستا استفاده شود.

وی با تاکید بر این که تحول در علوم انسانی و بهره گیری از ظرفیت عظیم نخبگان باید با نگاه به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد، گفت: نیازسنجی در این خصوص و توجه جدی به عرصه پژوهش حرف اول را دراین باره می زند تا ما بتوانیم به تحولات رو به تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر و بهتر نزدیک شده و در نهایت گامی به سمت اهداف متعالی برداریم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: مهم آن است که می بایست فرهنگ سازی و تفکر تحول به لحاظ اندیشه ای در افراد ایجاد شود و آنانی که تاثیرگذار هستند و نقش کلیدی دارند وارد گود شده و تحقیقات و فعالیت های علمی خود را به جامعه نخبگانی عرضه کنند.

وی همچنین با بیان این که در این خصوص بی شک به روز بودن اطلاعات و داده های علمی نقش بسیار مهمی دارد، افزود: در جهت ایجاد تحول، رویکرد آسیب شناسانه و تلاش برای رفع آسیب ها و نقاط ضعف یک ضرورت انکار ناپذیر است که در این باره هم نخبگان با توجه به نگاه و دغدغه ای که دارند می توانند ایفاگر رسالتی مهم در جهت آسیب شناسی و ارایه راهکار برای رفع آسیب ها باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha