جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب خواهر باید وارد ميدان توليد نرم‌افزارهای علوم ديني و تبليغ در فضاي مجازي شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع طلاب خواهر جدیدالورود مدرسه علمیه الزهرا (س) شيروان اظهار داشت: آيا وقت آن نيست كه به تعبیر مقام معظم رهبري حوزه علميه خواهران كه يك پديده است بايد وارد ميدان توليد نرم‌افزارهای علوم ديني و تبليغ در فضاي مجازي آن‌هم در سطح دنيا نه‌تنها كشور خودمان شوند.

وی با تأکید بر اینکه ان شاءالله خداوند اين همت را به همه ما بدهد تا در فضای مجازی به بهترین نحو به تبلیغ علوم دینی بپردازیم، افزود: با اینکه خواهران در كنار تحصيل مسئوليت خانه‌داری را هم دارند ولي با فضیلت‌ترین كارها مشکل‌ترین آن‌هاست و طلبگي كه فضيلت بسيار دارد سختي هم دارد كه با عنايت حضرت زهرا (س) این سختی‌ها شيرين خواهد بود.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فضیلت‌های ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه گفت: فلسفه احكام، رضاي خدا، اسلام، خداشناسی، كمال، تبليغ اسلام، محيط امن نسبت به دانشگاه، یادگیری علوم دينی و آموزش آن به ديگران و کسب ثواب دنیوی و اخروی ازجمله این فضیلت‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه حوزه اقيانوس است، ازاین‌رو بايد طلبه غواص خوبي باشد، اظهار داشت: بايستي طلبه همواره برگه و خودكار در دست داشته تا همیشه آماده يادداشت‌برداري و نکته برداری باشد و نوشته‌ها را هم طوری بنویسد که به درد بخورد و مفید فایده باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با طرح این سؤال که علت تكريم بنی‌آدم چيست و چرا خداوند انسان را تكريم كرده است؟ گفت: يك ويژگي خاصی که انسان دارد «اني جاعل في الارض خليفه»، خليفه يعني جانشين يعني انسان من تو را جانشين خود در روي زمين قرار داده‌ام، بر همین اساس جانشين بايد كار خدايي انجام دهد، يعني آنچه خداوند در نظر دارد كه روي زمين انجام بگيرد بايد انسان نیز همان کار را انجام دهد .

وی افزود: قرآن می‌فرماید: خداوند كسي را كمك خواهد كرد كه خدا را كمك كند، نه اينكه خداوند ضعيف باشد، بلكه خواسته‌ خداوند كه دين  است و نياز به ترويج دارد، باید در روي زمين گسترش پيدا كند و لذا كرامت انسان از این‌جهت است که خواسته‌های خداوند را روی زمین ترویج دهد.

حجت‌الاسلام‌ سالاری اظهار داشت: همين انساني كه خداوند او را تكريم كرده است گاهي به‌جایی می‌رسد كه خداوند لفظ «اولئك كالانعام بل هم اضل» را به كار مي‌برد و گاهي به جايی مي‌رسد كه عبارت «قاب قوسين او ادني» را به كار می‌برد، حال باید ببینیم که چطور می‌توانیم به اين مقام برسيم.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن راه‌حل رسیدن به مقام  «قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى» (نجم/9)» را داده است می‌فرمایند: « ان اكرمكم عندالله اتقاكم» یعنی كسي كه تقوا داشته باشد به این مقام عالی دست می‌یابد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه تقوا هم مراحلي دارد گفت: تقوا چشم، زبان، گوش، تقوا در راه رفتن، تقوا سياسي و ... از جمله مراحل تقوا است.

وی در پایان با بیان اینکه ما به حوزه می‌آییم تا زمينه رشدمان فراهم شود، تصریح کرد: هدف ما از ورود به حوزه علمیه و ادامه تحصیل، دنيا نيست چرا که دنيا محل عبور است که اگر در حوزه به دنبال فهميدن باشيم، می‌توانیم از اين عمر محدودمان بهترين استفاده را ببريم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha