جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت اللهی

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: فضای مجازی واقعیت موجود جامعه است و امروزه کسی در استفاده از آن موفق خواهد بود که از ۵ رکن تبلیغات، پیام دهنده، مخاطب، محتوا، ابزار و شیوه پیام به خوبی استفاده کند، کاری که شبکه های خبر رسانی خارجی انجام می دهند و با دانش مخاطب شناسی به شکار مخاطبان می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  علی نعمت اللهی، صبح امروز در همایش «سبک زندگی و تهدیدات فضای مجازی» که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارشد به موضوع سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون شک نه تنها فضای مجازی، بلکه برخی برنامه های تلویزیون نیز بر روی سبک زندگی مردم تاثیر منفی داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه در فضای تصویری، معمولا زندگی هایی نمایش داده می شود که حکایت از تجمل گرایی و موضوعات دیگر دارد و وقتی هم پیشنهاد می دهیم که این موارد در تضاد با سبک زندگی ایرانی و اسلامی است بیان می دارند که نمی توانیم تصویر فقیرانه ای از کشور را به دنیا نمایش دهیم.

این فعال فرهنگی افزود: امروزه در فضای مجازی نیز کانال هایی با نام های مدلینگ، دکوراسیون و غیره رواج دهنده تجملات هستند که تنها راه چاره داشتن نگاه باز آفرینی به مفاهیم اخلاقی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان داشت: مفاهیمی چون زهد باید مجدد باز تعریف شده و تلاش نماییم سبک زندگی اسلامی که همیشه مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است را در جامعه بتوانیم به خوبی ترویج دهیم.

حجت الاسلام نعمت اللهی به تاثیر فضای مجازی در جامعه امروز پرداخت و بیان داشت: فضای مجازی واقعیت موجود جامعه است و امروزه کسی در استفاده از آن موفق خواهد بود که از 5 رکن تبلیغات، پیام دهنده، مخاطب، محتوا، ابزار و شیوه پیام به خوبی استفاده کند، کاری که شبکه های خبر رسانی خارجی انجام می دهند و با دانش مخاطب شناسی به شکار مخاطبان می پردازد.

وی، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را ابزار انتقال پیام دانست و عنوان کرد: امروز ابزار پیام رسانی متنوع شده و به جای کتمان ناگزیر به پذیرش آن هستیم، نمی توانیم صورت مساله را پاک کنیم، بلکه باید با تشکیل اتاق فکر و تولید و محتوا از آن درست استفاده نماییم.

این فعال فرهنگی افزود: امروز دشمن از طریق فضای مجازی با مدیریت ادراکات، باورها، احساسات، تحریکات و تصمیمات به صورت منفی در حال استفاده است، یعنی در صدد تغییر باورهای ما بر می آید و سپس احساسات را بر می انگیزد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ما نباید در فضای مجازی هراسی داشته باشیم و نگران باشیم و صورت مساله را پاک نماییم، بلکه باید منطقی بوده و در فضای مجازی قاطعانه حضور داشته باشیم که تاثیر آن را هم دیده ایم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha