پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مصطفایی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: طلاب و روحانیون بسيجی بايد خطراتی كه دين مردم را تهديد مي كند، شناسايی و مقابله و پاسخگويی به آنها را وظيفه خود بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، امروز در نشست ستاد اعزام راهیان نور غرب کشور که در سالن اجتماعات سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان برگزارشد، به وظیفه مهم روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون بسيجی بايد خطراتی كه دين مردم را تهديد مي كند، شناسايی و مقابله و پاسخگويی به آنها را وظيفه خود بدانند و با مسائل سياسی و اجتماعي و نيز مسائل جهان آشنا و با رسانه های گروهی بيگانه نباشند.

وی ادامه داد: بسيج طلاب بر اساس رسالت فرهنگی خود با ارايه مباحث مختلف سياسی و فرهنگی و برگزاری نشست ها و همايش های مختلف، به تبيين مهم ترين مسايل روز پرداخته، تا طلاب بتوانند نسبت به رسالت خود و ترويج آموزه هاي انقلابی ، نقش سازنده ای ايفا كنند.

حجت الاسلام  مصطفایی تصریح کرد: امروز روحانيت اصيل و هميشه در صحنه كه همه نيز بسيجی هستند، تحت ولايت و رهبری مقام معظم رهبری در برابر جبهه كفر و استكبار قد علم كرده و در اين مسير پر خطر با تاسی  از سيره و سنت معصومين(ع) اين راه پر افتخار را ادامه می دهد  و با توجه به اينكه هجمه دشمن از نوع جنگ و خونريزي نيست و به صورت ضربه فرهنگي و جنگ نرم در آمده است وظيفه طلاب بسيجی بيش از پيش سنگين تر و خطير تر شده و در اين راستا خود نمايي می كند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین بیان داشت: با وجود این‌که در ترویج دین همه مردم جامعه اسلامی به سهم خود نقشی بر عهده دارند، اما در این بین روحانیت وظیفه خطیری برعهده دارد.

وی اظهار کرد: امروز روحانیت رسالت خطیری بر عهده دارد و بر طبق آیات و روایات دو مسئولیت متوجه روحانیت شیعه است که در قیامت از آن بازخواست خواهد شد و بر اساس آیه »لِمَ تَقُولُونَ مَا لا تَفْعَلُونَ «روحانی شیعه باید خود را در تقوا، ورع، درستی عمل و اخلاق حفظ کند تا اعتماد مردم به او جلب شود، اگر حرفی را بگوید که خود به آن عامل نباشد، از او بازپرسی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین به موضوع راهیان نور در کشور اشاره کرد و بیان داشت: اردوی راهیان نور یکی از برنامه‌های ارزشمند فرهنگی است که از شهدا برای جامعه ایرانی اسلامی به ارث رسیده است.

وی افزود: یکی از راه‌های انتقال مفاهیم قرهنگی و تاریخی، نشان دادن اماکن آن رویداد به نسل بعدی است و مشاهده و یادآوری رشادت‌ها و استقامت رزمندگان دفاع مقدس در برابر دشمنان می‌تواند برای نسل جدید تاثیرگذار و قابل لمس باشد.

حجت الاسلام مصطفایی با بیان اینکه خون‌های شهدا موجب عزت و سربلندی نظام شده است، تصریح کرد: ایران با رشادت‌های رزمندگان یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست نداد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha