جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شوقی علام مفتی مصر

حوزه/ دکتر شوقی علام مفتی مصر گفت: اسلام دین علم و شناخت است و همیشه پیروان خود را به طلب علم دعوت کرده است و طلب علم را بر هر مرد و زن مسلمانی را واجب دانسته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر شوقی علام مفتی مصر در سخنرانی خود به مناسبت "روز علم" این روز را به رییس جمهور، علما، اساتید، دانشجویان و ملت مصر تبریک گفت.

مفتی مصر گفت: اسلام دین علم و شناخت است و همیشه پیروان خود را به طلب علم دعوت و تشویق کرده است و طلب علم را بر هر مرد و زن مسلمانی را واجب دانسته است همچنان که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرموند: (طَلَبُ العِلْمِ فَرِيْضَةٌ عَلَىْ كُلِّ مُسْلِمٍ ).

شوقی علام افزود: شریعت اسلامی ما را به طلب علم و احترام به جایگاه علما فراخوانده است به گونه ای که خداوند سبحان به بازسازی جهان، تدبر در نشانه های آن و استفاده از ثروت ها و منابع آن دستور داده است و فرموده است: ﴿وَسَخَّرَ لكم اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومُ مُسَخَّرَاتٌ بِأَمْرِهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآَيَاتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ﴾ و همچنین فرمودند: ﴿إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلاَفِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لآيَاتٍ لِّأُوْلِي الألْبَابِ﴾.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha