چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پروژه ساخت مسجد جدیدی در ایالت نیوجرسی تایید شد

حوزه/سرانجام پس از تلاش‌های فراوان جامعه اسلامی شهر بسکینگ ریج در نیوجرسی موفق شدند مجوز ساخت مسجد جدیدی با مساحت ۴۲۵۰ متر مربع به دست بیاورند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از tapinto، پس از تلاش‌های فراوان جامعه اسلامی شهر «بسکینگ ریج» در ایالت نیوجرسی آمریکا، مقامات این شهر سرانجام با طرح تاسیس مسجد جدید برای مسلمانان موافقت به عمل آوردند.

در جلسه شورای شهر که غروب روز گذشته و درپی شکایت مسلمانان به دادگاه برگزار شد، شهردار و اعضای هیات شهرداری به اتفاق آراء با برنامه ساخت مسجدی با مساحت 4250 متر مربع موافقت کردند.

پیش از این پروژه ساخت مسجد در دسامبر 2015 با مخالفت مواجه شده بود، و عده‌ای از اعضای شورای شهر به بهانه بزرگ بودن پارکینگ مسجد با طرح مذکور مخالفت می‌کردند، اما سرنجام با تغییراتی در ظرفیت پارکینگ‌ها، پروژه ساخت مسجد به تصویب هیات برنامه ریزی شهر رسید.

* پرداخت 3.25 میلیون دلار جریمه به جامعه اسلامی

لازم به ذکر است، در پی شکایت جامعه اسلامی به دادگاه، قاضی در ماه می به نفع مسلمانان رای داده و کمیته و هیات برنامه‌ریزی این شهر آمریکایی موظف به پرداخت 3.25 میلیون دلار جریمه به جامعه اسلامی برای خسارت و هزینه های قانونی شدند.

به گفته رابرت ریمار وکیل جامعه اسلامی هنوز چندین ماه تا موافقت نهایی پروژه و تهیه طرح‌های اصلی ساختمان سازی زمان باقی است اما به نظر می‌رسد که مهمترین مرحله یعنی موافقت شورای شهر به پایان رسیده و بالاخره پس از مدت‌ها چالش و سنگ اندازی‌ها،  پروژه روند مثبتی گرفته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha