پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اسلام دین ضد حقوق بشری نیست، بلکه دین علم، حکمت، آزادی و مخالف ظلم و تجاوز است، گفت: باید با جهاد فرهنگی زمینه گسترش اسلام را در دنیا فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی شب گذشته در دیدار جمعی از دانشجویان مسلمان آلمانی ، دین اسلام را بهترین و کامل ترین دین دانست و به  مقاومت مسلمانان در برابر زورگویان جهان خصوصا استکبار جهانی اشاره کرد و اسلام را جبهه حق و استکبار را جبهه کفر نامید و گفت: جنگ میان امت اسلامی با مستکبرین و صهیونیسم جهانی با حمایت واشنگتن در کشورهای اسلامی تا ظهور انقلاب حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت .

نماینده ولی فقیه در کاشان، به وظیفه بسیارسنگین علما، خطبا، اساتید دانشگاه ها، دانشمندان وروحانیت در تقویت و حفظ وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که تنها رمز پیروزی امت اسلامی دربرابرمستکبرین حفظ وحدت می باشد، همگان باید دراین جهت تمام تلاش خود را بکارگیرند .

عضو خبرگان رهبری افزود: براساس دستورات اسلام و سنت الهی هرجا که وحدت، صمیمیت، مهر و محبت باشد، خداوند نصرت خود را نازل می کند، ولی در هر جا که اختلاف و تنازع باشد خداوند آنها را به حال خودشان رها می کند.

وی، گرایش نسل جوان در اروپا وغرب به اسلام را از مهمترین نگرانی های دولتمردان کشورهای غربی دانست و گفت: با توجه به اینکه گرایش نسل جوان به اسلام در اروپا خصوصا حضور جوانان مومن، متدین ومسلمان اعم از مردان وزنان در دانشگاه های کشورهای غربی برای دولتمرانشان قابل تحمل نیست، با حضور آن ها در اینگونه دانشگاه ها  شدیدا مخالفت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، حضور برادران و خواهران متعهد و مسلمان کشورهای غربی در دانشگاه های ایران را باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران دانست و به وظیفه بسیارسنگین این دسته از دانشجویان اشاره کرد و افزود: دانشجویان مسلمان باید به منظور معرفی مبانی دینی و گسترش اسلام آسمانی دربرابر زورگویان ومستکبرین تلاش مضاعفی داشته باشند .

آیت الله نمازی در ادامه در پاسخ سؤال یکی از دانشجویان که چگونه باید تصویر درستی از اسلام  و حکومت مهدویت توسط ما ارائه شود، گفت: خوشبختانه حرکت بسیار خوبی در این زمینه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه های علمیه خصوصا در حوزه علمیه قم در جهت حمایت از مسلمانان شروع شده است.

وی، تاسیس جامع المصطفی درشهر مقدس قم با دانش پژوهانی از دهها کشور را از مهمترین اقدامات دانست و به تاثیرگذاری دو پیام مهم سال گذشته مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای اروپایی و غربی اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه حاکمیت توحیدی در ایران مستقر است، قطعا به صورت  تدریجی  مشکلات مسلمانان در دنیا حل خواهد شد.

امام جمعه کاشان، در پاسخ یکی دیگر از دانشجویان پیرامون فقدان حس مسئولیت در بعضی از کشورهای اسلامی، اظهار کرد: فقدان حس مسئولیت چیز جدیدی در کشورهای اسلامی نیست، بلکه این فقدان از صدر اسلام از نظر فهم و درک برای دفاع از اسلام تاکنون وجود داشته است.

وی، به وظیفه بسیار مهم علما و روحانیون در مقطع فعلی در ترویج  فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: همان طورکه در صدر اسلام عده ای فی سبیل الله  برای توسعه اسلام وارزش های دینی  تلاش می کردند، در مقطع فعلی نیز روحانیون و دانشمندان وظیفه دارند بحث های اخلاقی، سیاس ، اجتماعی، دینی و فرهنگی را در جهان اسلام تبیین کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، هجرت را مهمترین عامل بقای اسلام دانست و افزود : اگر چناچه پیامبراکرم (ص)، حضرت علی (ع) واهل بیت(ع) هجرت نمی کردند فضای باز سیاسی برای نشر اسلام در دنیا به وجود نمی آمد .

وی، بحث، استددلال، تبیین  و تبلیغ را از دستورات اسلام  دانست و ادامه داد:  همان طور که  از صدراسلام تاکنون تبلیغ و سخنرانی ها عامل ترویج و بقای اسلام بوده است، درحال حاضر نیز علما، روحانیون و دانشجویان مسلمان  باید در ترویج  دین اسلام بکوشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اسلام دین ضد حقوق بشری نیست، بلکه دین علم، حکمت،  آزادی و مخالف ظلم و تجاوز است، یادآور شد: مبلغان دینی و دانشجویان مسلمان باید با جهاد فرهنگی زمینه  نشر و گسترش اسلام را در دنیا فراهم کنند.

امام جمعه کاشان، درپاسخ به  سوال یکی دیگر از دانشجویان که چرا علی رغم اینکه ایران کشوری ثروتمند و دارای ذخایر سرشارعظیم الهی است، هنوز فقر دراین کشور وجود دارد؟، گفت: این موضوع تنها به ایران تعلق ندارد حتی ثروتمندترین کشورهای دنیا از جمله آمریکا، و ... عده زیادی در خیابان های این کشورها  به علت نداشتن مسکن، شغل و لباس کارتن خواب هستند .

وی، به آزادی و رفاهی که در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا وجود دارد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حکومت ایران زیر سلطه آمریکا بود و منابع زیادی از این کشور ثروتمند را آمریکایی ها به غارت بردند علی رغم اینکه ملت ایران در سایه رهبری الهی در جنگ 8 ساله تحمیلی در برابر حمایت های تمام ابرقدرت های دنیا، غربی ها، اروپایی ها، آمریکایی ها، شوروی سابق و کشورهای حاشیه خلیج فارس از رژیم صدام، توانست پیروز شود، کار بسیار بزرگ و مهمی بود.

وی افزود: علی رغم  این که ثروت ایران در 8 سال دفاع مقدس و تحریم هایی که برای کشورمان بوجود آورده بودند، هزینه جنگ شد و تمام مراکز اقتصادی نیز منهدم شده بود پس از آتش بس، دوران سازندگی در ایران شروع شد ودرحال حاضر شاهد فعالیت های چشمگیر درعرصه های مختلف درجهت اداره کشور می باشیم.

آیت الله نمازی، در پاسخ سوال یکی دیگر از دانشجویان آلمانی مبنی بر ارائه راهکار برای رفع خلاء آزاردهنده معنویت و اخلاق در کشورهای اروپایی علی رغم اینکه از نظر مادی هیچ مشکلی در این کشورها وجود ندارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه اساس اسلام به عنوان بالاترین علوم و دانش ها معرفت الله است  و انسان را از گناه ، فساد، فحشا، و تخلف باز می دارد، باید در این زمینه تلاش بیشتری به عمل آید.

نماینده ولی فقیه در کاشان، جهل مدرن را یکی از عوامل بروز مشکلات اخلاقی در کشورهای اروپایی و بعضی از کشورهای اسلامی عنوان کرد و ایمان به خدا را موجب دوری از گناهان دانست و گفت: اگر  بخواهیم فساد، فحشا و گناه د رجامعه ریشه کن شود باید با غلبه برنفس اماره، برای کسب معرفت الله  تلاش کنیم .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha