جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دفاع مقدس

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ما وامدار و مدیون خون شهدای دوران دفاع مقدس هستیم، گفت: بر همین اساس ۲ واحد درسی «دفاع مقدس» در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دروس حوزوی گنجانده می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به گنجانده شدن 2 واحد درسی دفاع مقدس در دروس حوزوی، اظهار داشت: ​ارائه دو واحد درسی دفاع مقدس در حوزه علمیه استان مهم‌ترین اقدام در جهت حفظ و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: در این راستا باید تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای گنجانده شدن 2 واحد درسی دفاع مقدس در دروس حوزوی منعقد شود.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه امیدواریم با همکاری بنیاد حفظ آثار بتوانیم کتابخانه‌های حوزوی را با آثار دفاع مقدس تجهیز کنیم، گفت: با تجهیز کتابخانه‌های حوزه علمیه به آثار دفاع مقدس طلاب با مطالعه و تحلیل آثار ارتباط روشن و عمیقی با وقایع دوران دفاع مقدس برقرار کرده و در فرصت منابر خود با بینش و آگاهی به تبلیغ و ترویج این اصول و ارزش‌ها می‌پردازند.

وی تصریح کرد: ارزش‌های دفاع مقدس به دلیل بهره‌مندی از عناصر قدرتمند عاطفی و اعتقادی الگوی بی‌نظیری برای ماندگاری و درونی شدن در جامعه محسوب می‌شود و در این راستا حوزه علمیه خراسان شمالی تاکنون برنامه‌های فراوانی برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی با اشاره به برنامه‌های حوزه علمیه در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: برگزاری محافل ارزشی انس با شهدا و برگزاری سلسله نشست‌های بازخوانی سبک زندگی شهدا ازجمله برنامه‌هایی است که در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شده است.

وی با اشاره به پیشنهاد مشارکت حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای آموزش طلاب علاقه‌مند به تدریس و تبلیغ در زمینه‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: زنده نگاه‌داشتن اصول و ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ شهادت بسیار ارزشمند است و در این زمینه همکاری نهادهای گوناگون با یکدیگر حفظ این آثار و ارزش‌ها را در جامعه تضمین می‌کند.

وی افزود: ارزش‌هاي دفاع مقدس بخشي از ارزش‌های اجتماعي در جامعه اسلامي محسوب مي‌شوند كه در مقطع زماني خاصي به‌عنوان ارزش مطرح شده و حال با گذشت زمان، اهميت حفظ آن‌ها مسئله‌اي اجتماعي است.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی با اشاره به اینکه مقاومت مردم در دوران حماسه و ایثار هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، ادامه داد: دفاع همه‌جانبه و مقدس، جزئی از هویت و فرهنگ ملت ماست و همه تکلیف داریم از این سرمایه معنوی و میراث پرافتخار به‌خوبی حفاظت و حمایت نموده و آن را تقویت کنیم.

وی، ارزش‌های دفاع مقدس را متعلق به عامه مردم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طبق فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بسیج متعلق به همه مردم است، لذا ارزش‌های دفاع مقدس متعلق به عامه مردم است و همه ما محصول انقلاب و دفاع مقدس هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha