جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام رضا

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌ شمالی از اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی این استان به مشهد مقدس خبر داد و گفت: ستاد اقامه نماز استان به‌عنوان همکار در این طرح٬ نسبت به اعزام مبلغ و روحانی همراه کاروان‌ها اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: با انعقاد توافق‌نامه‌ای بین ستاد اقامه نماز٬ وزارت آموزش‌وپرورش و آستان قدس رضوی٬ دانش‌آموزانی که تاکنون به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند با میزبانی آستان قدس رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی افزود: ستاد اقامه نماز در این طرح مسئولیت اعزام مبلغ و روحانی همراه با کاروان‌ها را داشته که با نظارت و همراهی وزارت آموزش‌وپرورش و آستان قدس رضوی همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: دانش آموزان زیارت اولی به مدت سه روز در مشهد مقدس حضور داشته و ضمن بهره‌مندی از فیوضات زیارت حرم مطهر رضوی٬ با مبانی دینی و احکام اسلامی آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: این دانش آموزان در قالب کاروان با هدف آشنایی با فرهنگ و آداب زیارت، نقش دعا و نماز در سلامت جسم و روان، انس با قرآن، سبک زندگی اسلامی - ایرانی، حجاب و عفاف ، مهارت‌های زندگی و آشنایی لازم با زندگینامه حضرت امام رضا (ع ) به این سفر معنوی - فرهنگی اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌ شمالی اظهار داشت: تاکنون 120 دانش‌آموز زیارت اولی استان به مشهد مقدس اعزام شدند و در مراحل بعدی نیز تعداد دیگری از دانش آموزان با هزینه آستان قدس رضوی به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این اردوها دانش‌آموزان مناطق محروم که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشدند٬ با اعزام به مشهد مقدس حرم مطهر رضوی را زیارت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha