پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ازدواج اسان

حوزه/ رسانه ها، نهادهای دینی و دستگاه های فرهنگی باید با تبلیغ و ترویج ازدواج آسان در راستای گسترش و تشکیل خانواده به سبک زندگی اسلامی همت خود را به کار گیرند؛ چراکه ترویج ازدواج آسان در جامعه موجب کاهش آمار طلاق خواهد شد .

حجت الاسلام سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان اینکه حرکت در مسیر آموزه های دینی از بهترین راه کارهای ترویج ازدواج آسان در جامعه است، بیان داشت: در رابطه با ازدواج آسان و نگاه اسلام به ازدواج این سنت پسندیده الهی باید گفتمان سازی صورت گیرد که در این بین نقش حوزه های علمیه و مبلغان در این فرهنگ سازی نقشی غیر قابل انکار است .

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر ازدواج آسان و پیروی از سیره امیرالمومنان علی (ع) و حضرت زهرا (س) راه سعادت، خوشبختی و نیک بختی جوانان را هموار می سازد، خاطر نشان کرد: امروز متاسفانه بدلیل هزینه های هنگفت، مهریه های سنگین، جهیزیه های گران، خریدهای بی جا، توقعات زیاد و چشم و هم چشمی شاهد بالا رفتن سن ازدواج و فرار جوانان از این سنت نیکوی الهی هستیم .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم موانع ازدواج آسان را که اصولا اساس دینی ندارند را کنار بگذاریم به طور یقین در مقوله آمار ازدواج سالم و آگاهانه دور مانده ایم .

حجت الاسلام سید علی موسوی با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره در بین خانواده ها و جوانان در خصوص برکات و فوائد ازدواج آسان از جمله راه کارهای ترویج ازدواج دینی و آسان است، گفت: بی شک اگر جوانان را نسبت به ازدواج آسان متقاعد ساخته و راه و روش ازدواج آسان را به آنها آموزش دادیم شاهد گسترش سبک ازدواج آسان در جامعه خواهیم بود .

وی با تاکید بر اینکه ازدواج آسان به سبک زندگی اسلامی موجب تحکیم پایه های خانواده خواهد شد گفت: رسانه ها، نهادهای دینی و دستگاه های فرهنگی باید با تبلیغ و ترویج ازدواج آسان در راستای گسترش و تشکیل خانواده به سبک زندگی اسلامی همت خود را به کار گیرند؛ چراکه ترویج ازدواج آسان در جامعه موجب کاهش آمار طلاق خواهد شد . 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان در پایان با بیان اینکه مبلغان باید در منابر و سخنرانی های خود در خصوص ساده زیستی و پرهیز از تجملات بپردازند بیان داشت: ترویج و فرهنگ سازی ساده زیستی بر اساس سیره اهل بیت (ع) موجب صورت گرفتن ازدواج های آسان، به موقع و آگاهانه خواهد شد .  

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha