جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سوگواره

حوزه/ اولین گردهمایی شاعران و مدیحه سرایان عاشورایی یزدی با عنوان «سوگواره سفینه» که قرار بود این هفته برگزار شود به شهریور ماه و در آستانه ماه محرم موکول شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، فراخوان سوگواره استانی شعر و نوحه «سفینه» از اوایل خردادماه در استان آغاز شد و پس از یک مرحله تمدید تا پایان تیرماه ادامه یافت.

این کنگره عاشورایی که قرار بود 23 تیر ماه با معرفی آثار برتر به کار خود پایان دهد با توجه به شروع فعالیت هیئات مذهبی استان قبل از فرارسیدن ماه محرم و بهره مندی هیئات استان از اشعار سروده شده در این کنگره، مراسم اختتامیه ان به شهریور ماه موکول شد.

این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه و در موضوعات اربعین حسینی، اجتماعی، به‌سوی ظهور، شهدای مدافع حرم، جلوه‌های قرآنی در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، زیارت عاشورا، برنامه سلوک حسینی، عاشورا تبلور انتخاب و ایمان، عاشورا حیات و ممات محمدی و جلوه‌هایی از اخلاق متعالی در نهضت حسینی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، به گفته حجت الاسلام کارگر معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد تا پایان مهلت مقرر ارسال آثار تعداد ۲۲۵ شعر و نوحه از ۴۸ شاعر استان در موضوعات اعلام شده ارسال شده است که بیشترین آثار مربوط به موضوعات شهدای مدافع حرم، اربعین حسینی اجتماعی به‌سوی ظهور و عاشورا تبلور انتخاب و ایمان بوده است.

برپایه این گزارش، این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مشارکت حوزه هنری یزد و با داوری سه تن از شاعران برجسته استان یزد با درخشش کشوری از جمله حجت الاسلام زکریا اخلاقی، احمد رضا قدیریان و خانم عالیه مهرابی برگزار می شود.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha