پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کاترگاه مهارت افزائی روش تحقیق در مدرسه علمیه خواهران نکا

حوزه/ دبیر جشنواره علامه حلی مازندران در دومین جلسه کارگاه عملی مهارت افزایی روش تحقیق مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س)، تربیت طلاب پژوهشگر را از ضرورت های امروز حوزه بر شمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه بابل در دوره  مهارت افزایی روش تحقیق در مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) نکا،  با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر در مدارس، بیان کرد: این کارگاه در راستای ارتقای سطح علمی پژوهشی طلاب ورودی 96، با هدف آمادگی سازی جهت انجام تحقیق پایانی در ترم های آتی، برگزار گردید.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه بابل افزود: طلاب باید با نحوه طراحی سؤالات اصلی و فرعی، تنظیم فهرست مطالب و نحوه فیش نویسی برای  تک تک عناوین پیشنهادی خودآشنایی داشته و مهارت های لازم را کسب نمایند.

این محقق حوزوی در ادامه اظهار کرد: طراحی سؤالات اصلی و فرعی، سومین مرحله از طراحی تحقیق و سخت ترین و مهم ترین بخش روش تحقیق و پژوهش می باشد، که رسالت اصلی طراحی آن برای رسیدن به فهرست مطالب است.

حجت الاسلام فاضل با اشاره  به نکته بسیار مهمی در طراحی سوالات اصلی و فرعی تصریح کرد: برای طراحی سؤال اصلی باید عنوان پیشنهادی رااز حالت مصدری به حالت پرسشی تغییر داد؛ همچنین باید سوال از « چیستی ، چرایی و چگونگی » صورت گیرد؛ بنابراین باید از مطرح نمودن سوال به گونه ای که با یک کلمه پاسخ داده شود اجتناب کرد .

دبیر جشنواره علامه حلی مازندران در پایان با اشاره به  اهمیت تنظیم فهرست مطالب خاطر نشان کرد: با توجه به این که فهرست مطالب مطالعات شما را نظم می بخشد تا برای فیش برداری و جمع آوری اطلاعات دنبال چه مطالبی بگردید؛ لذا از اهمیت بالائی برخوردار بوده و در تحقیق باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha