پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بابامحمد ایزانلو - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به ازای هر یک هزار نفر جمعیت حضور یک روحانی برای تبلیغ دین ضروری است .

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه در این استان کمبود روحانی وجود دارد، اظهار داشت: تعدادی از روحانیون نیز در دستگاه‌های اجرایی فعالیت دارند که به‌نوعی در حوزه تبلیغ دین فعالیت ندارند.

وی با تأکید بر اینکه به ازای هر یک هزار نفر جمعیت حضور یک روحانی برای تبلیغ ضروری است، افزود: تقویت مدارس علمیه استان با استفاده از اعتبارات سفر رهبری به خراسان شمالی و ارتقای سطح تحصیلات حوزوی در استان و راه‌اندازی سطوح سه و چهار این نوید را می‌دهد که در چند سال آینده خروج و مهاجرت طلاب از استان بسیار کمتر شده و می‌توانیم از ظرفیت این افراد در سطح استان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام ایزانلو با اشاره به وضعیت مساجد و مبلغان اعزامی در استان، گفت: با توجه به جمعیت 935 هزارنفری خراسان شمالی، اگر بنا باشد استاندارد حوزه تبلیغ را رعایت کنیم برای هر هزار نفر نیاز به یک مبلغ داریم؛ درحالی‌که اکنون فاصله قابل‌توجهی با این میزان داریم.

وی با اشاره به کمبود روحانی در شهرهای خراسان شمالی اظهار داشت: کمبود روحانی در سطوح مختلف کشور و به‌خصوص در این استان کاملاً محسوس است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در کشور، سالانه تعداد محدودی از جوانان برای ادامه تحصیل در مدارس علمیه، از حوزه‌های علمیه استقبال می‌کنند و تعدادی از طلبه‌های حوزه‌های علمیه نیز ریزش دارند، که ضرورت دارد بیش‌ازپیش برای ترغیب و تشویق جوانان به تحصیل در حوزه‌های علمیه تلاش شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha