جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تخریب مهدکودکی در محدوده بیت المقدس

حوزه/خبرها حاکی است نظامیان صهیونیستی به یک مهدکودک فلسطینی در روستای بادیه نشین جبل البابا در محوطه اطراف بیت المقدس یورش برده، این مهدکودک را با بولدوزر با خاک یکسان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از maannews، نیروهای رژیم صهیونیستی یک مهدکودک فلسطینی را در روستای بادیه نشین جبل البابا در حومه العازیاریه در منطقه کریمه اشغالی بیت المقدس تخریب کردند.

عده زیادی از نظامیان اسرائیلی از اداره به اصطلاح مدنی اسرائیل به روستا حمله کرده و با بولدوزرهایشان مدرسه را با خاک یکسان کردند. این مدرسه توسط اتحادیه اروپا برای کودکان فلسطینی بنا شده بود. به گفته خبرگزاری‌ها نیروهای اسرائیلی متعلقات مهدکودک را مصادره کرده و پرچم‌های اتحادیه اروپا را که در ساختمان نصب شده بود پاره کردند.

صهیونیست‌ها مدعی شدند این مهدکودک اجازه ساخت نداشته است.

در همین حال گزارش‌ها حاکی است اسرائیل تهدید کرده است که تعدادی از خانه‌های جبل البابا و منطقه بیر المسکب را نیز تخریب خواهد کرد. این درحالی است که حتی دادگاه نظامی اسرائیل حکم تخریب این خانه‌ها را به تصویب نرسانده است.

پیش از این نیز نیروهای اسرائیلی ده‌ها خانه را در جبل البابا تخریب کرده بودند که بسیاری از آنان با کمک‌های مردمی سازمان‌های انسان‌دوستانه ساخته شده بودند. این منطقه محل زندگی تقریبا 300 نفر می‌باشد که از 65 سال پیش در اینجا زندگی کرده و اکنون تهدید به آوارگی شده‌اند.

جوامع بادیه نشین فلسطینی مانند جبل البابا از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطین به دست صهیونیست‌ها، در حومه بیت المقدس مستقر شده‌اند. این بادیه نشیان در واقع روستاییان فلسطینی هستند که از سال 1948 از املاک و زمین‌هایشان آواره شده و چون حاضر به دست شستن از سرزمین فلسطین نبوده‌اند، بادیه نشین شدند.

در این میان اسرائیل که به ساخت شهرک‌های غیرقانونی برای صهیونیست‌ها اقدام کرده سعی دارد آنان را بیرون براند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha