جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برخورد اهانت آمیز یک کانادایی با زن محجبه

حوزه/تصاویر ویدئویی مربوط به برخورد اهانت آمیز یک مرد کانادایی که خودش را صراحتا عضو نازی معرفی می‌کند، علیه یک زن محجبه که تنها قصد پرسیدن آدرس را داشته، به سرعت شبکه‌های اجتماعی را پر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از globalnews، تصاویر ویدئویی برخورد اهانت آمیز و نژادپرستانه یک کانادایی علیه زن محجبه مسلمان به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

کنیز فاطمه معلم محجبه و مسلمان اهل مانیتوبا، که در ماه جولای برای دید و بازدید خانوادگی به وینیپگ در جنوب مرکزی کانادا رفته بود، با برخورد اسلام‌هراسی یک نژادپرست روبرو شده و ویدئو حادثه را که توسط خانواده‌اش گرفته شده را منتشر کرده است.

فاطمه در این باره به خبرنگاران گفت: درست بعد از جشن روز کانادا برای ملاقات خانواده رفته بودم و همه در حال و هوای جشن روز کانادا بودیم. اما در اواسط جاده راه اصلی را گم کردیم و تصمیم گرفتیم از دو مرد که در حال بارگیری قایق‌شان در یک خودرو در آن نزدیکی بودند، آدرس بگیریم.

با این حال هنگامی که فاطمه برای پرسیدن آدرس به دو مرد کانادایی نزدیک می‌شود آن‌ها در عوض دادن آدرس، به او اهانت کرده، یکی از آن‌ها با فریادهای ناسزا خودش را نازی معرفی می‌کند!

خانواده فاطمه از این حادثه فیلم برداری کردند. در فیلم ویدئویی که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده دیده می‌شود که مرد نژادپرست فریاد می‌زند: من یک نازی هستم! توی این کشور اون حوله رو از سرت باز کن!

فاطمه در ادامه می‌گوید: من از واژه‌ای که او استفاده کرد تنم به لرزه افتاد! تعجب می‌کردم از اینکه یک نفر خودش را با صراحت و خیال راحت نازی معرفی می‌کند! بنابراین تصمیم گرفتم ایستادگی کنم و صدایم را بلند کنم و به او بفهمانم که به این کشور تعلق دارم. با صدای بلند فریاد زدم: من در این کشور زندگی می‌کنم! و هر طور که دلم بخواهد لباس می‌پوشم!

در این لحظه دو زن کانادایی از راه رسیده و از فاطمه دفاع می‌کنند. فاطمه که بنگلادشی‌تبار بوده و در سال 2009 به کانادا آمده می‌گوید: خواهران مسلمانی که در کانادا حجاب دارند بدانند که آن‌ها نیز ممکن است تجربیات مشابهی داشته باشند، پیام من به آن‌ها این است که در این شرایط صدایشان را بلند کرده، علیه نژادپرستی، اسلام‌هراسی فریاد اعتراض بلند کرده و از حق‌شان برای حجاب و زندگی در این کشور دفاع کنند...

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha