شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بحرین

حوزه/ مردم بحرین به فراخوان اعتراض و تظاهرات نیرو های انقلابی معارض با شعار «جمعه پایداری ۳» ، پاسخ گفته و دیروز جمعه تظاهراتی را راه اندازی کردند که تا شب به طول انجامید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مردم بحرین به فراخوان اعتراض و تظاهرات نیرو های انقلابی معارض با شعار «جمعه پایداری 3» ، پاسخ گفته و دیروز جمعه تظاهراتی را راه اندازی کردند که تا شب به طول انجامید.

روز جمعه با فعالیت های گسترده ای همراه بود و بارز ترین موج آن با راه اندازی تظاهرات در شهرک "بوری" در مرکز کشور بحرین آغاز شد و تظاهرات کنندگان پوستری به دست گرفته بودند که روی آن نوشته بود «تا تعیین سرنوشت به انقلاب ادام می دهیم».

نیرو های آل خلیفه به سرکوب تظاهرات کنندگان در شهرک "بوری" اقدام کردند. خودرو های نظامی به میدان نزدیک شهرک و مشرف بر خیابان اصلی وارد شده و درگیری شدیدی میان تظاهرات کنندگان خشمگین و نیرو های رژیم آل خلیفه به وجود آمد به گونه ای که نیروهای رژیم از گاز های سمی و سلاح های سرکوبگر مختلف استفاده کردند، اما تظاهرات کنندگان به اعتراض و بر افراشتن پوستر های انقلابی ادامه دادند.

تظاهرات به شهرک "المصلی" کشیده شد و مردم تصاویر آیت الله عیسی قاسم را به دست گرفته و بر ثبات موضع مردمی در دفاع از آیت الله قاسم تا شهادت تاکید کردند. این شعار ها همچنین در تظاهرات عصر دیروز که در شهرک های "السهله جنوبی، ابو قوه، کرانه، المرخ، ابو صیبع، الشاخوره، العکر، المعامیر، النبیه صلاح، شهرکان" راه اندازی شد، سر داده شد.

در همین راستا، محور ها و خیابان های اصلی بحرین شاهد اعتراض های میدانی گسترده بود و از میان آن ها اعتراض انقلابی بود که گروهی از انقلابیون شهرک "البلاد القدیم" عصر جمعه اجرا کردند به گونه ای که خیابان های اصلی معروف را با خط آتش بستند و در میان آماده باش نظامی گسترده که افسران رژیم آل خلیفه درآن حضور داشتند، به وسیله لاستیک های شعله ور خیابان های مختلف بسته شد.

این عملیات با شعار " خشمن اسرای زن" و در رد تداوم بازداشت زنان بحرینی انجام گرفت که آخرین آنان "زینب مکی عباس" از شهرک "کرزکان" بود و مقامات آل خلیفه تصاویر وی را به همراه دیگران منتشر کرد و آنان را به تأسیس گروهک تروریستی متهم ساخت.

معترضین در شهرک "کرزکان" در وسط خیابان لاستیک ها را آتش زند و به هنگام شب مردم این شهرک با تجهیزات و نیرو های آل خلیفه درگیر شدند و از ابزار های دفاعی محلی استفاده کردند. همچنین دیده شده که از در محله های مسکونی از گاز های سمی استفاده شده است.

یک گروه انقلابی در شهرک "الجفیر" عملیات مشابهی را در خیابان منتهی به پایگاه آمریکا اجرا کرد.

تظاهرات کنندگان به سر دادن شعار هایی استمرار انقلاب و تمسک به گزینه مقاومت مشروع را در بر دارد، تاکید دارند و همچنین با بازداشت شدگان مرد و زن در زندان های آل خلیفه اعلام همبستگی می کنند.

مسئله یمن و العوامیه عربستان هم جزئی از شعار های تظاهرات کنندگان بود به گونه ای که آنها کشتار مردم یمن توسط متجاوزین سعودی و جنایت های برنامه ریزی شده علیه شهرک العوامیه و ساکنین آن را محکوم کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha