پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بحرین

حوزه/ شب گذشته گروهی از جوانان انقلابی بحرین در شهرهای کرزکان و دمستان واقع در غرب این کشور در عملیاتی میدانی به مراکز نیروهای امنیتی آل خلیفه حمله کردند و درگیری های شدیدی میان انقلابیون و نیروهای آل خلیفه رخ داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شب گذشته گروهی از جوانان انقلابی بحرین در شهرهای کرزکان و دمستان واقع در غرب این کشور در عملیاتی میدانی به مراکز نیروهای امنیتی آل خلیفه حمله کردند و درگیری های شدیدی میان انقلابیون و نیروهای آل خلیفه رخ داد و شعله های آتش از خودروهای نظامی نیروهای امنیتی زبانه کشید و نیروهای امنیتی نیز گازهای سمی به سمت مردم پرتاب کرده و به سوی آنان گلوله شلیک کردند.

این اقدام جوانان بحرینی در اعتراض به اهانت نیروهای امنیتی به برخی خانواده های این دو منطقه صورت گرفت؛ چراکه نیروهای امنیتی به تازگی تصاویر خانم زینب مرهون از مردم این منطقه به همراه تصاویر تعدادی دیگر از جوانان انقلابی را با هدف تشهیر و اهانت به آنها در نقاط مختلف منتشر کردند و علاوه بر این خانواده یکی از اهالی این منطقه به نام محمود البحرانی را نیز از بحرین به لبنان تبعید کردند.

جوانان انقلابی مناطق مختلف بحرین مانند بنی جمره، ابوصیبع و شاخوره، شب گذشته خیابان های اصلی این مناطق را با آتش زدن لاستیک خودرو مسدود کردند و در حال آماده شدن برای برپایی تظاهرات برائت از استکبار هستند. این راهپیمایی بنا به فراخوان نیروهای انقلابی بحرین در روزهای هشتم و نهم ذی الحجه برگزار می شود.

انقلابیون منطقه الدیر در جزیره محرق نیز شب گذشته در دو عملیات میدانی با آتش زدن لاستیک های خودرو، خیابان های اصلی منتهی به فرودگاه بحرین را مسدود کردند و گروهی از این جوانان نیز با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

در منطقه بوری نیز خیابان اصلی این منطقه توسط انقلابیون مسدود شد و مردم با سر دادن شعارهایی همبستگی خود را با زندانیان انقلابی اعلام کردند.

از سوی دیگر تظاهرات های متعددی در نقاط دیگر بحرین برگزار شد و از جمله مردم منطقه الدیه با برگزاری راهپیمایی و سر دادن شعارهای انقلابی خواستار سرنگونی حاکم بحرین شدند و تاکید کردند تا سرنگونی آل خلیفه به انقلاب خود ادامه خواهند داد.

مردم منطقه سنابس نیز با برگزاری تظاهراتی حمایت خود را از مقاومت مشروع در برابر آل خلیفه اعلام کردند و افزودند تا آخرین لحظه به خون شهدا وفادار خواهند بود.

مردم منطقه شهرکان در غرب بحرین نیز برای اعلام همبستگی با زندانیان انقلابی و زنانی که در زندان آل خلیفه به سر می برند تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی بر استمرار انقلاب خود تاکید کردند و پس از پایان یافان تظاهرات نیز تصاویر شیخ عیسی قاسم و شهدای انقلاب را بر دیوارهای منازل چسباندند.

در مناطق معامیر، عکر و نویدرات نیز مردم دست به تظاهرات زدند و شعارهایی مبنی بر استمرار انقلاب و وفاداری به شهدا و زندانیان انقلابی سر دادند که این تظاهرات ها توسط ماموران امنیتی آل خلیفه با پرتاب گازهای سمی به سوی مردم سرکوب شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha