جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بدری

حوزه/ یک استاد روانشناس بالینی در همایش ائمه جمعه شمال غرب کشور گفت: ائمه جمعه در خطبه ها، حق و حقوق خانواده ها را به آن ها گوشزد کنند تا شاهد دخالت در زندگی های مشترک و به دنبال آن افزایش طلاق نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دکتر رحیم بدری رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی، ظهر سه شنبه در همایش ائمه جمعه شمال غرب کشور که با عنوان تحکیم مبانی خانواده در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز برگزار شد، با اشاره به ضرورت گفتمان سازی تسهیل ازدواج موفق و آسان ابراز داشت: امروزه با یک پدیده پیچیده در مساله ازدواج و طلاق مواجه هستیم و نمی توان تک بعدی به آن نگاه کرد.

وی افزود: در گذشته چند خانواده در کنار هم زندگی می کردند و شاهد مشکلات کمتری به ویژه در زمینه طلاق بودیم، اما امروزه ذائقه ها عوض شده، زندگی مستقل نیز آسیب هایی دارد که آثار ناشی از آن را هم در جامعه می بینیم.

بدری تاکید کرد: بیش از ۴۰ درصد علت طلاق ها در استان آذربایجان شرقی ناشی از دخالت اطرافیان در زندگی مشترک زوحین است.

این استاد روانشناس بالینی تاکید کرد: ائمه جمعه و علمای دینی که این همه از احترام به والدین سخن به میان آورده اند، اما باید روی این مساله نیز تمرکز کنند که چگونه باید به این مساله بپردازیم تا حدود افراد در زندگی مشخص شود تا شاهد دخالت پدر و مادر و اطرافیان در زندگی مشترک زوجین نباشیم.

وی با اشاره به این که فردی که ازدواج می کند باید تمایز یافتگی و تعامل بین خود و اطرافیانش برقرار کند، تصریح کرد: روش تربیت بسیاری از خانواده های ما این چنین نیست، ما در تربیت فرزندان، احساس آن ها را وابسته به خودمان می کنیم، به عنوان مثال جوانی اصرار داشت که حتما باید مادرش هم در سفر ماه عسل در کنار آن ها باشد، این نشان از وابستگی شدید فرزند به مادر و عدم استقلال در زندگی مشترک است.

بدری عنوان کرد: ائمه جمعه در خطبه های خود حق و حقوق خانواده ها مخصوصا مادران را به آن ها گوشزد کنند، چرا که مادران به دلیل فداکاری بیش از حد، استقلال را از فرزندان می گیرند که به تبع آن شاهد مشکلات فراوانی از قبیل عدم تفاهم و افزایش طلاق در بین زوج ها هستیم.

وی با بیان اینکه محبت باید از روی عقلانیت باشد، ابراز داشت: بسیاری از خدمت والدین بویژه مادران به فرزندان به دلیل ترس و احساس و هیجان است که مبادا آن ها را از دست بدهند و این یک روش اشتباهی در تربیت فرزند به شمار می رود.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha