جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسوی

حوزه/ مدیرکارگروه تخصصی آموزش و مشاور خانواده خراسان رضوی گفت: اسلام مکتبی است که برای تمام نسل ها و عصرها کافی است و برای همه آنها برنامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالفضل موسوی فاضل خراسانی، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید حوزه علمیه استان در اردوی بصیرتی و فرهنگی در مازندران، اظهار داشت: حدود چهار دهه از انقلاب ما میگذرد و در این دهه چهارم شاهد حضور پدیده های شوم اجتماعی مثل طلاق، خودکشی، افسردگی و گسست روابط خانواده هستیم.

وی با بیان اینکه هراس وجود چنین پدیده های اجتماعی در نظام شیعه نوعی پارادوکس محسوب شده چرا که مکتب، مکتب اسلام است، افزود: دغدغه‌های فراوانی وجود دارد که آیا مکتب اسلام در این هراس ها كم آورده است و یا اینکه این موارد مربوط به امور جامعه است و ربطی به اسلام ندارد، زیرا اسلام مکتبی است برای همه نسل ها و عصرها کافی است و این ما هستیم که نمی توانیم از اسلام استفاده کنیم، چون از فهم دین دور شده ایم.

مدیرکارگروه تخصصی آموزش و مشاور خانواده خراسان رضوی با اشاره به این که این طور نیست که بعد از اتمام تحصیلات بگوییم عالم شده ایم و به همه چیز آگاهیم، گفت: چون علم ضمانت ندارد، شاید علم خیلی از چیزها را داریم ولی درك نمی‌کنیم، چرا که دانش تا به بینش تبدیل نشود درک انجام نمی شود، چون نیاز به بصیرت و بینش دارد.

وی با بیان اینکه علم آثار فراوانی دارد، اظهار داشت: چه بسا داشتن علم در مواردی فساد به بار می آورد مثلا اسلحه اگر در دست بسیجی باشد امنیت می آورد، ولی در دست داعش که قرار گیردخطر آفرین است و نمونه دیگراینکه ثروت که دست مومن قرار گیرد اشتغال می آورد ولی اگر دست کافر افتد فساد به بار می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فاضل خراسانی تصریح کرد: بعضی افراد فکر می کنند که با بالا رفتن سن، درک آنها نیز بالا  می رود، در حالی که اینگونه نیست، بنابراین حوزه ادراک انسان، سنی نیست بلکه هوشی است.

وی گفت: مردم باید براي خيرات و الهي شدن سبقت بگیرند، چرا که زندگی قیمتی و ارزشمند، یعنی زندگی الهی، یعنی گناه گریز بودن و واجبات را انجام دادن و ترک محرمات است.

مدیر کارگروه تخصصی آموزش و مشاور خانواده خراسان رضوی با بیان اینکه اخلاق الهی مدنظر پیامبر(ص) است، افزود: سعی کنید اخلاقتان را الهی کنید، چون محل تجلی قرآن در خانواده است، نه در حوزه و نه در دانشگاه اخلاق.

 وی خاطرنشان کرد: اخلاق عبادي نیز از جمله مواردی است که باعث تعالي خانواده مي شود، اخلاق عبادی یعنی ارتباط مداوم با خدا، چون نفس عبادت كردن باعث بهبود روابط مي شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha