جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی بشیر نجفی

حوزه/ زیارت عتبات مقدس، تاثیر زیادی در اصلاح نفس و بالا بردن تقوای انسان دارد و یکی از نشانه های قبولی زیارت نیز این است که انسان اشتباهات گذشته خود را اصلاح کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گروه های مختلفی همچون طلاب حوزه علمیه استان واسط عراق، جمعی از شیعیان عربستان و جمهوری آذربایجان با حضرت آیت الله بشیر نجفی دیدار کردند.

بهره گیری از زیارت عتبات مقدس برای اصلاح نفس

حضرت آیت الله  بشیر نجفی در دیدار با شیعیان عربستان ضمن تاکید بر اهمیت زیارت عتبات مقدس ائمه علیهم السلام گفتند: زیارت عتبات مقدس، تاثیر زیادی در اصلاح نفس و بالا بردن تقوای انسان دارد و یکی از نشانه های قبولی زیارت نیز این است که انسان اشتباهات گذشته خود را اصلاح کند و من امیدوارم زیارت عتبات مقدی فرصتی برای نزدیکی به خداوند متعال و دست یابی به رضایت او باشد.

تزکیه بر تبلیغ مقدم است

این مرجع تقلید شیعه در دیدار با گروهی از طلاب حوزه علمیه استان واسط نیز گفتند: رضایت پدرو مادر در زندگی انسان تاثیر زیادی دارد، زیرا رضایت والدین راه به دست آوردن رضایت خداوند متعال است و اهل بیت(علیهم السلام) نیز مؤمنان را به نیکی به مادر و کسب رضایت او تشویق کرده اند.

ایشان افزودند: طلاب علوم دینی باید همواره به فکر تزکیه و اصلاح نفس باشند و پیش از آنکهبه دنبال تبلیغ و ارشاد مردم باشند خودشان اهل عمل باشند، تا بتوانند خادم امت پیامبر(ص) باشند و به خوبی آموخته های خود در حوزه علمیه را میان مردم منتشر کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha