پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قنبری - المصطفی

حوزه/ در راستای گسترش صلح و ایمان الهی، قالبی همه فهم، صحیح و به دور از افراط و تفریط را در فضای مجازی پایه ریزی نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» پیش نشست علمی کنفرانس بین المللی ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزشهای دینی با عنوان «صلح سازی ایمان محور در فضای مجازی» و با ارائه حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) امروز چهارشنبه 8 شهریورماه 1396 در دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری در ابتدای این نشست به تبیین معناشناختی عنوان نشست پرداخت و مفهوم اصطلاحی صلح سازی، ایمان محوری و فضای مجازی را به صورت جداگانه مورد موشکافی قرار داد و ابراز داشت: ما در ساختن صلح به تمامی راهکارهای صحیح و کارآمدی که از جانب حامیان صلح ارائه می گردد، توجه نموده، از نقاط مثبت آن استقبال می کنیم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: اسلام دین واپسین بوده و ایمان اسلامی به معنای ورود در صلح و امنیت است که با گره زدن قلب به خدا و پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) حاصل می شود.

وی با تأکید بر این که صلح تنها در پیروی ظاهری از دین محقق نمی شود، تصریح کرد: صلح پایدار در اعتقادی است که یک انسان از صمیم قلب آن را به دست آورده و در ایجاد آن پابرجا و ثابت قدم بوده است.

حجت السلام والمسلمین قنبری یادآور شد: امروز جهان دومی به نام فضای مجازی وجود دارد که نه تنها غیرواقعی نیست بلکه مبدل به زندگی روزمره انسانها شده است. انسان ها در جهانی که فرصت اندکی برای انجام امور شخصی دارند، بسیاری از کارهای خود را به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی انجام می دهند.

وی ابراز داشت: انسان های عصر جدید همانطور که از طریق اینترنت خرید می کنند، حساب های بانکی خود را مدیریت می کنند، تجارت الکترونیک انجام می دهند و نهایتا از راه دور تحصیل می کنند و مدرک فارغ التحصیلی دریافت می نمایند. به همین دلیل حضور ما در فضای مجازی، باید جدی تر و پویاتر باشد.

سخنران ششمین پیش نشست این کنفرانس، فضای مجازی را فرصتی برای گسترش صلح مبتنی بر ایمان قلمداد کرد و اظهار داشت: در زمانی که فضای مجازی وارد زندگی تک تک انسان ها شده است، باید با باوری آسمانی از این فضا برای گسترش صلح و ایمان در عصره های مختلف جهانی استفاده کنیم.

حجت السلام والمسلمین قنبری در پایان تصریح کرد: همواره باید حضور خود را در عرصه های مختلف علمی از جمله فضای مجازی، بیش از پیش پررنگ تر و موثرتر کنیم و در راستای گسترش صلح و ایمان قالبی همه فهم، صحیح و به دور از افراط و تفریط را پایه ریزی نموده، هرچه کوشاتر باشیم.

گفتنی است این نشست به دو شکل حضوری و وبینار به زبان انگلیسی در قالب سلسله پیش نشست های کنفرانس دانشگاه مجازی المصطفی برگزار گردید و شرکت کنندگان پرسش های را مطرح نمودند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha