جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرتضی محمدعلی نژاد شانی رئیس انتشارات بین المللی المصطفی

حوزه/ حضور معاونان و مدیران ارشد، اعضای هیئت علمي، مدیران علمي و مدیران ارشد جامعه المصطفی در انتشارات و ارائه رهنمودهای لازم در خصوصی حوزه نشر از مهمترین اقدامات در راستای پویاسازی فعالیت های حوزه نشر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مرتضی محمدعلی نژاد شانی رئیس انتشارات بین المللی المصطفی در گفت و گویی به برنامه ریزی و نوآوري هاي انتشارات المصطفی در دو سال اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: فعالیت های انتشارات بین المللی المصطفی را می توان از منظرهای مختلفی چون؛ حوزه منابع انسانی، حوزه مالی، حوزه تولید و محتوا، حوزه آمار و برنامه ریزي، ارتباطات و بازاریابی (توزیع) و نیز حوزه فناوری و فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی توجه به حوزه منابع انسانی را از موثرترین رویکردها برشمرد و با بیان این که انتشارات بین المللی المصطفی ضمن توجه به بیمه تأمین اجتماعي کلیه پرسنل، در ایجاد روحیه نشاط، دوستی و تلاش و بهره وری بیشتر و کاهش چالش ها در حوزه منابع انساني به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است، ابراز داشت:  بیمه تکمیلی درمانی با شرکت بیمه نوین، ساختار بندی و شرح وظایف روشن، افزایش حقوق بر اساس مصوبات انتشاراتی و نیز تبدیل وضعیت نیروهای ساعتی به قراردادی خدماتی زیر نظر ستاد از مهمترین دستاوردهای دو سال اخیر انتشارات المصطفی در حوزه منابع انسانی به شمار می رود.

رئیس انتشارات بین المللی المصطفی ساماندهی امور مالی و تفکیک عملکردها براساس سود و زیان را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: تسویه حساب مالي و به روز رسانی تراز مالي سالانه و اسناد مالي یکی از رویکردهای انتشارات بین المللی المصطفی در سال های اخیر بوده است.

 نژاد شانی ضمن تأکید بر همکاري و هماهنگي کامل با معاونت اداري مالي خاطرنشان کرد: تنظیم و برنامه ریزي مناسب در خصوص انبارگرداني و گزارش به اداره حسابرسي و پیگیري بدهي هاي سنواتي و تسویه عمده آنها از رویکردهای اولویتی انتشارات بین المللی المصطفی است.

رئیس انتشارات بین المللی المصطفی در ادامه حوزه تولید و محتوا را از دیگر بستر های فعالیتی این انتشارات برشمرد و اذعان داشت: تأکید بر چاپ روزي یک کتاب براساس دستورالعمل ریاست محترم جامعه المصطفی از مهمترین مواردی است که انتشارات المصطفی بدان دست یافته است.

 نژاد شانی ضمن اشاره به تنوع چاپ و افزایش کیفیت کتب و آثار چاپي؛ تحول در طراحي گرافيکي صفحه آرايي و زیباسازي آثار انتشارات بین المللی المصطفی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: این مجموعه به نشر کتب فاخر از جمله دانشنامه امام رضا(علیه السلام) و تاریخ حوزات نگاهی ویژه داشته، تحول شگرفی را در ویرایش متن ایجاد نموده است.

وی نوع گزارش دهي تفکیکي- آماري و آنالیز آن براساس عملکرد سالانه، ماهانه، روزانه و به روز را از مهمترین مولفه های حوزه آمار و برنامه ریزي انتشارات برشمرد و خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر ضمن ثبت کلیه کتاب های چاپ شده در سامانه تصمیم، با بهره گیري از تخصص اعضاي هیئت علمي برتر جامعه المصطفی، براي نخستین بار کلیه کتابها در ۲۵ موضوع مصوب، دسته بندي شد.

رئیس انتشارات بین المللی المصطفی بستر ارتباطات و بازاریابی یا همان توزیع را از دیگر مولفه های سنجشی انتشارات بین المللی المصطفی در سال های اخیر برشمرد و اذعان داشت: انتشارات بین المللی المصطفی حضوری فعال در نمایشگاه هاي داخلي از جمله نمایشگاه کتاب تهران و استانها داشته است.

وی شرکت در جشنواره کتاب سال رضوي و اخذ رتبه دوم در این جشنواره با کتاب دانشنامه امام رضا(علیه السلام) را افتخاری برای انتشارات المصطفی دانست و یادآور شد: در سال گذشته انتشارات بین المللی المصطفی برای نخستین بار در جشنواره ملي فارابي حضور به هم رساند؛ برای نخستین بار نیز ضمن شرکت در جشنواره انتخاب ناشر برتر سال، رتبه سوم را از آن خود نمود.

نژاد شانی نخستین حضور انتشارات بین المللی المصطفی در جشنواره کتاب سال ایران را مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت: افزایش متراژ غرفه در نمایشگاه بین المللي کتاب تهران و اختصاص جایگاه مناسب و فروش خوب کتاب، از دیگر دستاوردهای انتشارات المصطفی در دو سال اخیر به شمار می رود.

رئیس انتشارات بین المللی المصطفی ضمن تأکید بر توجه به دیدگاه ها و نظرات کارشناسان در حوزه نشر و انتشارات، خاطرنشان کرد: حضور معاونان و مدیران ارشد، اعضای هیئت علمي، مدیران علمي و مدیران ارشد جامعه المصطفی در انتشارات و ارائه رهنمودهای لازم در خصوصی حوزه نشر از مهمترین اقدامات در راستای پویاسازی فعالیت های حوزه نشر به شمار می رود.

وی اخذ مجوز نشر انتشارات دوم جامعه المصطفی با عنوان «نورالامین» و چاپ ۱۱ عنوان کتاب در این انتشارات را اقدامی ارزشمند در جامعه المصطفی عنوان کرد و یادآور شد: انتشارات بین المللی المصطفی ضمن راه اندازی و فعال سازی واحد نشر در نمایندگی های المصطفی در مشهد، گرگان و اصفهان، حمایت های قابل توجهی را در این عرصه ترسیم نموده است.

نژاد شانی حوزه فناوری و فضای مجازی را یکی از مهمترین ملزومات فعالیتی در حوزه نشر دانست و تصریح کرد: انتشارات بین المللی المصطفی ضمن ارتقاء و بروزرسانی سایت اینترنتی مجموعه، فروشگاهی را در فضای مجازی برای عرضه محصولات راه اندازی نموده است.

وی راه اندازي سیستم چت آنلاین با پشتیبانی از ۲۰ زبان زنده دنیا، به منظور ارتباط با مشتریان در سراسر جهان را از دیگر اقدامات قابل توجه انتشارات بین المللی المصطفی در حوزه فضای مجازی عنوان کرد و ابراز داشت: این انتشارات با عقد تفاهم نامه ای میان پست جمهوري اسلامي ایران، به فروشگاه اینترنتي و وب سرویس این مجموعه متصل شده است.

نژاد شانی ضمن اشاره به اطلاع رساني چاپ کتاب ها توسط اتوماسیون اداري و پیامک ابراز داشت:  انتشارات بین المللی المصطفی جهت فروش نسخه الکترونیک کتاب ها از بستر وب و اپلیکیشن های تلفن همراه با شرکت هایی چون؛ کتابخوان همراه نور، کتابخانه دیجیتال نور، طاقچه، کتابراه، فرا کتاب، پاتوق کتاب و پژوهان قرارداد بسته است.

رئیس انتشارات بین المللی المصطفی در ادامه  برگزاري مسابقه کتابخواني (از طریق ربات تلگرام) با هدف معرفي نشر المصطفي، کتاب برتر و تقویت فرهنگ کتابخواني را از اقدامات در خور توجه این مجموعه عنوان کرد و تصریح کرد: ایجاد کانال تلگرامی انتشارات جهت معرفی آثار چاپ شده از دیگر رویکردهای مجموعه در حوزه فضای مجازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های در دست اقدام انتشارات بین المللی المصطفی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تدوین و برنامه سازی سند راهبردی انتشارات، راه اندازی سامانه فرایند انتشارات، راه اندازی نسخه عربی و انگليسي سایت، راه اندازي اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی انتشارات،  برنامه ریزی و حمایت از شبکه انتشارات بین المللي و نیز  راه اندازي و حمایت از نمایندگي هاي انتشارات در تهران، آشتیان و تبریز از مهمترین اقدامات پیش روی انتشارات بین المللی المصطفی خواهد بود.

 رئیس انتشارات بین المللی المصطفی برنامه ریزی و طراحی ساختار نفرات سازمانی انتشارات براساس شرح وظایف تفکیکی و عملکردی را از دیگر هدفگذاری های مجموعه عنوان کرد و یادآور شد: تهیه فهرست منشورات به زبان هاي عربي، فرانسه و انگلیسي از دیگر برنامه ریزی های انتشارات بین المللی المصطفی به شمار می رود.

 نژاد شانی تدوین طرح جامع درآمدزایي انتشارات به عنوان یک بنگاه اقتصادي را از مهمترین تاکیدات ریاست محترم جامعه المصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: انتشارات بین المللی المصطفی بر آن است تا با ارائه پیشنهاد راه اندازي شبکه انتشاراتی در مجموعه حوزه علمیه کشور با هماهنگي شوراي عالي نهادهاي حوزوي، کارگروه انتشاراتي حوزه علمیه را راه اندازي و تقویت نماید.

وی تهیه، تدوین و نهایی سازی سند راهبردی انتشارات المصطفی،  ارتقاء و کیفی سازي حوزه فني و چاپ انتشارات را از دیگر رویکردهای تکلیفی انتشارات بین المللی المصطفی برشمرد و اذعان داشت: شناسایی، نظارت و نقش محوري ارتباطي کلیه حوزه هاي نشر در صف خارج المصطفی و نیز معرفي و حضور مرکز نشر المصطفي در سیستم نظام مند بازار بزرگ توزیع کتاب در داخل و خارج از کشور از دیگر تأکیدات ریاست محترم جامعه المصطفی به شمار می رود.

رئیس انتشارات بین المللی المصطفی تقویت نشر آثار برگزیده و فاخر در انتشارات المصطفي،  حمایت از نشر سالانه ۱۰۰ عنوان پایان نامه برتر جامعه المصطفی و تأکید بر ورود حوزه نشر الکترونیک و فضای مجازی به عنوان یک امر نوین را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: ایجاد شعبه فروش در فروشگاه کوثر و فروشگاه هاي معتبر و نیز برنامه ریزي حضور انتشارات المصطفي در مجموعه طرح جامع سازه های ساختمانی پردیسان از دیگر منویات رئیس جامعه المصطفی در رابطه با حوزه نشر به شمار می رود.

 نژاد شانی از تمام تلاشگران حوزه نشر معارف ناب الهی تقدیر نمود و اظهار داشت: امیدواریم در پرتو الطاف الهی، عنایات اهل البیت(علیهم السلام) و حمایت و همکاري همه مراکز جامعه المصطفی بتوانیم به نحو احسن به چشم اندازهای تعیین شده جامه عمل بپوشانیم.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های خالصانه آیت الله اعرافی و تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات مدیران پیشین و فعلی معاونت پژوهش، تصریح کرد: امیدواریم با مدیریت و هدایت المصطفائیان، شاهد ارتقاء، اعتلا، تحول، رشد و بالندگی حوزه نشر و انتشارات باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha