شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه، فلسفه قربان و قربانی کردن در این عید سعید را رهایی از حصار نفس و تقرب به خدای متعال عنوان کرد.

آیت الله احمد بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این که حجاج در منا اقدام به قربانی کردن می نمایند خودش نمادی از قربانی کردن هوای نفس و ذبح نفس اماره در مسیر عبودیت و بندگی خداست.

وی افزود: از این حیث همان گونه که اطاعت از این دستور الهی نقش تربیتی عظیمی در راستای رهایی از زندان نفس و تعلّقات حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) داشته، قربانی کردن حاجیان نیز در واقع نوعی جهاد با نفس و رهایی از تعلقات دنیوی به شمار می رود و گرنه خدای منان که نیازی به قربانی کردن من و شما ندارد و آنچه برای خدا مهم است تقوا و بندگی کردن است.

این استاد حوزه همچنین بر لزوم دستگیری از نیازمندان و ضعفا در جامعه به بهانه های مختلف تاکید کرد و بیان داشت: از سویی قربانى کردن ،درس ایثار و فداکارى، گذشت و آمادگى براى شهادت در راه خدا را به انسان می دهد و نیز این که در مسیر کمک به نیازمندان و مستمندان از مال و اموال خود بگذرد و به ثواب و اجر عظیم الهی نائل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha