جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: عبادت خداوند نیاز به راهنما دارد که پیامبر(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام همان راهنمایان واقعی هستند که در صورت غفلت از مسئله امامت، جامعه از مدیریت حجت خدا بی بهره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار مدیر، اساتید و طلاب حوزه علمیه الحجه(عج) مشهد مقدس  که در قم برگزار شدگفت: تاسیس مدرسه الحجه(عج) مشهد مقدس بر اساس دغدغه های اعتقادی، ولایی و ارزشی بنیان شده است و خوشبختانه توانسته است به تربیت طلاب جوان در این راستا بپردازد.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت و عید سعید غدیر افزود: دهه ولایت، دهه سخن گفتن از امامت و ولایت است و ماه ذی الحجه، ماه ولایت، خلافت و امامت است که باید به درستی تبیین شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: اردوها و سیر و سیاحت باید بر مدار شناختن ولایت ، ارزش های اسلامی، درس آموزی و عبرت گرفتن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به برکات برگزاری دوره های آموزشی در قالب اردو گفت: سیر و سیاحت و اردو باید در راستای دست یابی به ارزش های اسلامی باشد که نمونه های آن در صدر اسلام، توسط  نبی گرامی اسلام جهت تفهیم مسائل و معارف الهی با اصحاب محدود خودشان در اردوهای خارج از شهر برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: اردوهای زیارتی و سیاحتی نقش مهمی در فهم بهتر معارف دارند و برترین معرفت بعد از توحید و رسالت نبی گرامی اسلام، بحث امامت است که در روز غدیر خم توسط پیامبر(ص) ابلاغ و بیان شده است.

امام جمعه قم اضافه کرد: عبادت خداوند نیاز به راهنما دارد که پیامبر(ص) و امام معصومین همان راهنمایان واقعی هستند که در صورت غفلت از مسئله امامت، جامعه از مدیریت حجت خدا بی بهره خواهد شد.

خاطر نشان می شود: در ابتدای دیدار، مدیر مدرسه علمیه الحجه(عج) ضمن گزارشی از روند فعالیت این مدرسه علمیه گفت: مدرسه علیمه الحجه(عج) مشهد مقدس همه ساله اردوی تعظیم غدیر داشته و دارند و امسال نیز اردوی خود را در شهر مقدس قم برگزار کرده اند و در این مدرسه طلاب جوان از پایه ۲ تا ۶ مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha