جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

حوزه/ رئیس دانشگاه تبریز در پانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت»، با تاکید برضرورت تلاش برای ظهور و بروز حقیقی وحدت اسلامی ، تصریح کرد: عید غدیر، خجسته روزی است که باید آن را به تمام مردمان جهان و پیروان ادیان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی، پیش از ظهر امروز در پانزدهمین همایش بین المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» در تبریز، با بیان این که همه ادیان الهی مقدمه ای برای ظهور و بروز دین مبین اسلام بودند، گفت:  عید غدیر، خجسته روزی است که باید آن را به تمام مردمان جهان و پیروان ادیان تبریک گفت.

وی در ادامه با بیان این که افتخار می کنیم که پانزدهمین همایش بین المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» که به همت جامعه المصطفی العالمیه شکل گرفته، در دانشگاه تبریز برگزار می شود، ادامه داد: امیدوارم وحدت اسلامی ظهور و بروز حقیقی به خود یافته در راستای نهادینه‌سازی وحدت مسلمین گام های موفق تری برداریم و در مقابل دسیسه های شوم دشمنان اسلام خود را مقاوم نماییم.

پورمحمدی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از نوع فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه تبریز به دنبال بین‌المللی سازی فعالیت ها و پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف جهان است.

وی با تاکید بر این که دانشگاه تبریز، دومین دانشگاه بزرگ ایران اسلامی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در رنکینگ های بین المللی علمی نیز موفق به کسب رتبه قابل قبولی شده و بر اساس آمارهای معتبر بین المللی، در میان دانشگاه های تاثیرگذار جهان حضور دارد.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان این که از مجموعه 10 پزوهشکده و مرکز تحقیقاتی دانشگاه 5 مورد به حوزه های علوم انسانی اختصاص یافته است، ادامه داد: دانشگاه تبریز بالغ بر 200 آزمایشگاه تخصصی را راه اندازی نموده است.

وی در پایان ضمن ابراز علاقه برای حضور دانش پژوهان غیر ایرانی در دانشگاه تبریز اظهار داشت: امیدواریم دانش پژوهان جامعه المصطفی پیام‌رسان استقبال دانشگاه تبریز از حضور مهمانان غیر ایرانی از سراسر گیتی باشند.

انتهای پیام


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha