جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه

حوزه/ در روز جمعه مورخ ۱۷ شهریور ماه با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی به عنوان امامت جمعه بیرجند معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی، ظهر امروز در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های معارفه امام جمعه جدید بیرجند، اظهار داشت: از آن جایی که با حکم رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی به عنوان امام جمعه شهرستان بیرجند منصوب شد، لذا برنامه های برای روز معارفه تدارک دیده شده است.

وی افزود: آغاز مراسم در روز جمعه مورخ 17 شهریور ماه ساعت یازده و پانزده دقیقه صبح در محل مصلی المهدی(عج) بیرجند با حضور گسترده مردم ولایی بیرجند و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار می‌شود.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: برنامه معارفه حجت الاسلام و المسلمین عبادی در جایگاه امامت جمعه شهرستان بیرجند متقارن با عید غدیر شده است و خود این حرکت شعایی از جریان غدیر است.

حجت الاسلام رحیم آبادی افزود: حجت الاسلام و المسلمین عبادی بعد از گذشت یک سال که در جایگاه نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی بود، از سوی رهبری به عنوان امام جمعه بیرجند هم منصوب شدند.

وی با بیان اینکه حضور مردم قبل از انقلاب در نمازجمعه به سختی فراهم بود، اما بعد از انقلاب اسلامی حضور در نمازهای جمعه با شور وشعف زیادی دنبال می‌شود و پیام غدیر هم حضور هوشمندانه مردم در پای رکاب انقلاب اسلامی است.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نظام سیاسی اسلام نماز جمعه را تعیین کرده  و از مردم ولایی انقلابی شهرستان بیرجند تقاضا داریم، روز جمعه قبل از نماز با حضور دشمن شکن خود در مصلی المهدی(عج) حضور به هم رسانند.

حجت الاسلام رحیم آبادی افزود:  از همه مردم مسئولان مدیران به صورت رسمی دعوت می‌کنیم، که برای این مراسم حضور یابند، زیرا مردم صاحبان اصلی انقلاب بوده و باید در کنار برنامه‌های نظام حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نماز جمعه در 26 نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: درخواست های زیادی از سطح استان خراسان جنوبی برای برپایی نمازجمعه در روستاهای پرجمعیت داریم، اما از آن جایی که برای اقامه نماز جمعه باید  نقاط رسمی و شهر باشد به این دلیل در برخی از جاها با وجود تقاضای زیاد این امر امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha