پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علوی بروجردی در دیدار کشیشان مسیحی

حوزه/استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مسلمانان به دنبال حقوق مساوی برای همه انسانها می باشند و معتقدند که رنگ و نژاد نباید، باعث از بین رفتن و تفاوت حقوق انسانها شود، از حوادث به وجودآمده در کشور میانمار اظهار تأسف کرد و خواستار موضع گیری و میانجی گری از سوی پاپ فرانسیس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار آقای پل ریچاردگالابر وزیر امورخارجه واتیکان که درسالن اجتماعات کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در قم برگزار شد بر ارتباط، ایجاد دوستی و نشست بیشتر مسئولین واتیکان با مسئولین فرهنگی شهر قم تاکید کرد و از مواضع مثبت پاپ فرانسیس در قبال مسائل جهانی، مسلمانان و حقوق انسان تشکر کرد.

وی بابیان اینکه حضرت علی(ع) برای حقوق بشر جدای از مسلمان ارزش قائل است و براین حقوق در نهج البلاغه تاکید دارد، افزود:نظراتی که پاپ فرانسیس در مورد جایگاه خانواده ارائه می کند، همان سخنانی است که مسلمانان معتقد می باشند و ارائه می کنند.

 این استاد حوزه باتاکید بر اینکه مسلمانان به دنبال حقوق مساوی برای همه انسانها می باشند و معتقدند که رنگ و نژاد نباید باعث از بین رفتن و تفاوت حقوق انسانها شود، از حوادث به وجودآمده در کشور میانمار اظهارتأسف کرد و خواستار موضع گیری و میانجی گری از سوی پاپ شد.

 آیت الله علوی برجرودی از نسل کشی در جامعه جهانی مانند کوزوو در سالهای قبل نیز ابراز تأسف کرد و با تاکید بر اینکه مسئولین واتیکان، پاپ و مسلمانان لازم است برترویج مبانی اخلاقی، ارزشی و مساوی بودن و برخورداری همه انسانها از حقوقی واحد در مبانی دینی ادیان الهی در جوامع جهانی تلاش کنند، افزود: حضور مسئولین واتیکان در شهر قم باعث خوشحالی است و امید است در روزهای آینده  اتفاقات جالب وبهتری از روند ارتباط دو طرف بیافتد و این ارتباط برکاتی برای جامعه ادیانی، ابراهیمی و بشری به همراه داشته باشد.

 در ادامه نیز  وزیر امورخارجه واتیکان از حضور خود در قم ابراز خوشحالی کرد و گفت: مسئولین واتیکان  هم خواستار ارتباط بیشتری برای ایجاد روابط دوستانه و برطرف کردن مشکلات ادیان ابراهیمی و ترویج مبانی دینی و ارزشی مشترک ادیان ابراهیمی می باشند.

پل ریچاردگالابر از حوادث به وجود در آمده در میانمار ابراز تأسف کرد و  اظهار داشت:در تلاش می باشیم این مشکلات را باحضور در کشور بنگلادش ازبین ببریم تا بیش از این شاهد رنج مسلمانان نباشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha