جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر این که روحانیت از مسائل مردم غافل نیست، گفت: یک مبلغ باید خود را از جنس و تبار مردم بداند و نباید از مسائل آنان غافل باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در اولین همایش فصلی روحانیون مستقر که یا حضور بیش از۷۰۰ نفر در حسینه امام خمینی(ره)  مشهد برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره یاسین، بیان کرد: عده‌ای به عنوان مبلغ آمدند و گفتند برای انجام رسالت خود و صرفا رساندن پیام خدا به شما آمده‌ایم و کاری به مشکلات تان نداریم، این در حالی است که یک مبلغ نباید از مسائل مردم غافل باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: یک مبلغ باید خود را از جنس و تبار مردم بداند و نباید از موضع خود برتربینی مردم را هدایت کند و نگاه بالا به پایین نسبت به آنها داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: هرچند برخی از مردم مدعای ما را نمی‌پذیرند، اما نباید برخورد سبکی با آنها داشت، زیرا این امر، مسئله تبلیغ را خدشه‌دار می کند.

امام جمعه مشهد با تأکید اهمیت توجه به تبلیغ موثر، خاطرنشان کرد: یک مبلغ برای جذب مردم در وهله اول باید از منطق و استدلال استفاده کند زیرا در غیر این صورت نمی توان مردم را جذب و در نهایت هدایت کرد و همچینن با منصب و «برند» نمی توان سراغ مردم رفت، چرا که تبلیغ این چنینی محکوم به شکست است.

وی تصریح کرد: تبلیغی که با زبان نرم و به دور از هرگونه کبر و غرور انجام می شود، هنرمندانه و مفید است ولی برخورد سبک نیز در این امر نتایج مؤثر و مثبتی به دنبال ندارد.

آیت الله علم‌ الهدی خاطرنشان کرد: برخی با موضع قدرت و نخبگانی با نگاه خود برتربینی با مردم صحبت کنند، در چنین حالتی حتی با وجود اخلاص، هدایتی انجام نمی‌شود و تبلیغ مؤثر نیست.

گفتنی است، اولین همایش فصلی روحانیون مستقر با برگزاری پنج کارگاه با اساتید مجرب و برجسته تا پایان امروز ادامه دارد.

28/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha