پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 425479
۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
عید غدیر

حوزه/ ۹۵ درصد از اهالی روستای دارالسیاده علوی، انتسابی و اکتسابی از سادات هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، سیدرضا جعفری علوی، رئیس ستاد جشنواره غدیر دارالسیاده علوی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به این که ۹۵ درصد از اهالی روستای دارالسیاده علوی، انتسابی و اکتسابی از سادات هستند، گفت: بیشتر اهالی این روستا از سادات طباطبایی هستند.

وی افزود: شهرت این دیار به دارالسیاده موجب برگزاری باشکوه مراسم های عیدالله اکبر در این روستا شده که عید غدیر امسال نیز برنامه های باشکوهی در این خصوص برگزار خواهد شد.

روز عید غدیر در علوی را وصف ناشدنی است

جعفری علوی با بیان این که جشنواره غدیر دارالسیاده علوی، شب عید غدیر در حسینیه سیدالشهداء روستای دارالسیاده علوی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم با حضور سادات منطقه و مسئولان محلی و شهرستانی برگزار می شود.

وی، روز عید غدیر در علوی را وصف ناشدنی خواند و افزود: در این روز جمعی از سادات ابتدا به زیارت مضجع حضرت سلطان محمود ابن امام باقر(ع) می روند و در آن مکان مقدس به غبارروبی گلزار شهدا می پردازند.

به گفته وی، قرائت خطبه غدیر، دیدار با بزرگان سادات و دیدار با خانواده شهدای این روستا که دو تن از آنها از سادات هستند، از دیگر برنامه های شاخص روز عید غدیر در روستای سادات کاشان است.

جعفری علوی گفت: وجود فرزندان حضرت زهرا(س) و علمای بنام سادات در این روستا موجب متمایز شدن ایام غدیر و دهه ولایت در این دیار سادات شده است.

شایان ذکر است، روستای دارالسیاده علوی در ۴۰ کیلومتری کاشان و در منطقه اردهال واقع شده و میزبان فرزند امام محمد باقر(ع)، حضرت سلطان محمود(ع) است که با توجه به جمعیت کثیر سادات در این روستا، هرساله مراسم  باشکوهی در ایام عید غدیر در روستا برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha