جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نمازی- دیدار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی

نماینده ولی فقیه در کاشان، منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع را سرمایه های ملی دانست و گفت: حفظ انفال و منابع طبیعی در مقابل حوادث و تصرف دیگران نیاز به برنامه ریزی، سیاست گذاری و عزم ملی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ادراه کل منابع طبیعی استان اصفهان، با تاکید بر لزوم آمادگی کامل دستگاه های مرتبط برای مهارکردن حوادث طبیعی مانند سیل و طوفان، به حادثه سخت سیل درشمال کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این که بیشتر حادثه دیدگان در شمال کشور کشاورزان بودند، متاسفانه به علت عدم برنامه ریزی و آمادگی بعضی از دستگاه ها، خسارت زیادی را متحمل شدند.

عدم آمادگی برخی دستگاه ها در زمان بحران های طبیعی

نماینده ولی فقیه در کاشان، با انتقاد از عدم آمادگی  بعضی از دستگاه های مرتبط  در حوادث غیر مترقبه کشورمان، گفت : قبل از هرگونه حادثه ای کارشناسان باید برنامه ریزی درستی نسبت به مهارکردن و به حداقل رساندن خسارات داشته باشند.

وی، با بیان این که انفال یکی از ثروت ها و درآمدهای کشور در نظام توحیدی می باشد، افزود: با توجه به این که خداوند متعال این انفال را به امام زمان(عج ) و در غیابش به ولایت فقیه واگذار کرده، باید نسبت به حفظ و نگهداری این امانت الهی دقت بیشتری به عمل آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید براین که باید از ظرفیت های منابع طبیعی بهره برداری بهینه و درستی کرد، ادامه داد: نباید ثروت های ملی بلا استفاده باشد، بلکه با کار کارشناسی و برنامه ریزی درست، به صورت انفعالی باید از آنها استفاده گردد.

منشاء تخریب انفال و منابع طبیعی

امام جمعه کاشان، عدم آگاهی عده ای از مردم را منشاء تخریب انفال و منابع طبیعی دانست و گفت: مسئولین باید با اطلاع رسانی مردم را نسبت به نحوه بهره برداری در مسیر اقتصاد مقاومتی، به صورت علمی سوق دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هرچند پرسنل اداره کل منابع طبیعی درحد توان زحمات زیادی را درحفظ انفال متقبل می شوند، ولی حفظ منابع طبیعی نیاز به تلاش و همت همگان به صورت ملی و با پشتیبانی تمام سازمان ها در این عرصه می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha