جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام سجاد (ع)

حوزه/ همزمان با سالروز شهادت سیدالساجدین امام زین العابدین در ۲۵ ماه محرم برابر با ۲۴ مهرماه هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در ۱۵ کشور خارجی و قریب به اتفاق استان های کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی علامه‌زاده شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با آیت الله فاضل لنکرانی اظهارداشت: حضور پرشور و پرشمار علما و برادران اهل سنت در کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) از نقاط قوت آن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 10 کشور در این کنگره شرکت‌ کردند، خاطرنشان کرد: برای امسال نیز تاکنون 15 کشور برای شرکت در این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند و ان‌شاءالله همایش‌ها و نشست‌های «الامام زین العابدین (ع)» در آن‌ها برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با مشارکت گسترده گروه‌های مختلف مردم برگزار شود، در همین راستا علاوه بر استفاده از مهمانان و سخنرانان در روز برگزاری کنگره، برنامه‌های جنبی این کنگره در مراکز علمی، دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد نیز برگزار شود.

علامه‌زاده گفت: حضور مسئولان برگزارکننده کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در شهر مقدس قم و استفاده از مواعظ و رهنمودهای مراجع معظم تقلید و علمای بزرگوار کشور از جمله اقدامات مهم ما در برگزاری هرچه بهتر این کنگره است.

وی ادامه داد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توانسته است تاکنون 14 استان و همچنین مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مزین به نام و القاب امام سجاد (ع) را در برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) همراه کند که در این زمینه قدردان دبیر و مدیران آن هستیم.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: ما از سال اول، پایه کنگره بین المللی امام سجاد (ع) را بر برگزاری کنگره بین المللی گذاشتیم و تا کنون 6 کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در استان هرمزگان برگزار شده است.

علامه زاده با اشاره به شش کنگره برگزار شده، افزود: در کنگره هایی که تا کنون برگزار شده است، فقط میهمان‌های ما از شیعیان و اهل سنت نبودند بلکه از دنیای مسیحیت نیز میهمانانی در کنگره حضور داشتند.

وی افزود: در اولین کنگره بین المللی امام سجاد (ع)، میشل کعدی، متفکر مسیحی؛ شیخ عبدالقادر، متفکر اهل سنت و احسان صادق استاد دانشگاهی از کشور عمان حضور داشتند، همچنین گابریل داوود، اسقف ارتدوکس و عبدالحکیم از کشور آمریکای جنوبی از دیگر متفکرینی بودند که در کنگره‌های قبلی حضور داشتند و مطالب ارزنده ای بیان کردند.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد (ع) اضافه کرد: جوزف هاشم سال گذشته میهمان ویژه کنگره بودند و مطالعات ارزنده ای درباره امام سجاد (ع) داشتند، اسقف ارتدوکس از سوریه از دیگر میهمانان کنگره بود، همچین شیخ عبدالقادر از متفکرین اهل سنت در کنگره امام سجاد (ع) اشعاری درباره مقام معظم رهبری سرودند که همه را تحت تأثیر قرار داد.

علامه زاده یادآور شد: در کنگره بین المللی امام سجاد (ع) فراخوان مقاله و آثار به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی بود و مقالات ارزنده ای در طی شش کنگره گذشته دریافت شده است.

وی بیان داشت: در کنار کنگره بین المللی امام سجاد (ع) و در راستای اهداف کنگره، هر سال تعداد 500 نفر از جوانان استان هرمزگان در همایشی تحت عنوان همایش علمی، آموزشی و فرهنگی سفیران ولایت به قم سفر می‌کنند و تا کنون 2 هزار و500 نفر از جوانان نخبه مسجدی از استان هرمزگان در این همایش شرکت کردند.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد (ع) بیان داشت: در استان هرمزگان روستایی به نام کردر رضوی وجود دارد به دلیل فعالیت مردم این روستا تا کنون چهار دوره جشنواره سرود رضوی ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این روستا برگزار شده است.

علامه زاده با بیان این که امسال هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در استان هرمزگان برگزار می‌شود، اظهار داشت: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در 6 سال پیاپی در استان هرمزگان برگزار شده است و ما مقدمات برگزاری هفتمین کنگره را فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha