پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی

حوزه/ تبلیغ پشتوانه مالی از منبع خاصی ندارد، یکی از رسالت های مبلغ، احیاء موقوفات است واگر این عمل صورت گیرد، تبلیغ هم پشتوانه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی  پیش از ظهرامروز در همایش بصیرت عاشورایی مبلغین سازمان اوقاف وامورخیریه که در مجتمع فرهنگی- تربیتی امام زاده شاه سید علی(ع) درقم برگزارشد  با بیان اینکه جامعه استقلال وعزت را مدیون امام راحل(ره) و خانواده شهدا است، نقش روحانیت را برای تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب وامام راحل بسیار سنگین دانسته و گفت: مبلغ لازم است برای تببین فکرو اندیشه  دینی وسیاسی امام خمینی(ره) تلاش کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه بابیان اینکه حوزه لازم است برای ترویج تفکر اسلام سیاسی وناب محمدی(ص) تلاش کند، افزود: منبری نباید خود را ازمباحث انقلاب، تفکرات واندیشه امام راحل جدا بداند بلکه لازم ازاین نوع مباحث سخن  گفته شود.

وی با تاکید براینکه اگر حوزه علمیه تأسیس شده، مدیون امام خمینی(ره) است، گفت: چرا با وجود منابع خوب چون اندیشه امام راحل از سخنانی در منبر سخن  می گویم که 50 سال قبل بحث شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی بابیان اینکه مبلغ لازم است در منبرها احیاء گر تفکرات انقلابی و ایثار وشهادت باشد، اظهار داشت: اگر مبلغ پویا باشد می تواند احیاء گر قلب ها باشد و نباید فکرکند اگردرمبنر از سیاست و اندیشه سیاسی امام راحل سخن گفته منبر را بی راه برده و یاتبدیل به سکولار کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه بابیان اینکه اگر طلبه به فکر ترویج دین وحوزه نباشد، کسی به فکر نخواهد بود، اظهار داشت: روحانیت گذشته بر دلها حکومت می کردند امروز هم این گونهبوده و باید باشد و از همه مهمتر احیاءگر تفکرات انقلابی باشد.

وی بابیان اینکه نباید فکر کنیم شبکه ماهواره ای و ضد دینی تنها از طریق صهیونیست ها  و انگلیس حمایت می شوند، بلکه پشتیبان آن متاسفانه بعضی از مردم می باشند، افزود: روحانیت اگر می خواهد، موفق باشد لازم است درقلب مردم نفوذ و  احیاءگر موقوفات باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی باتاکید براینکه تبلیغ پشتوانه مالی از منبع خاصی ندارد عنوان کرد: یکی از رسالت مبلغ، احیاء موقوفات  است و اگر این عمل صورت گیرد، تبلیغ هم پشتوانه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه یکی از فعالیت های مبلغین را  حضور در هئیت ها و عزاداری  دانست و عنوان کرد: تبلیغ تنها به منبر رفتن خلاصه نمی شود، مردمی بودن وشرکت درعزاداری جزء تبلیغ است و نباید از این مسئله غافل بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha