جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی در جمع مسئولان جامعةالمصطفی شاخه لبنان

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: جهان عاشق تفکر و اندیشه اهل بیت(ع) است و این مزیت، عظمت و قدرت تشیع باید به وسیله فقه مقارن معرفی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» از بیروت، جمعی از مسئولان جامعة المصطفی نمایندگی لبنان، ظهر امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار گفتند فقه شیعه در دنیا معرفی نشده است و همان گونه که اهل بیت(ع) فرموده اند امر ما را احیا کنید، باید فقه شیعه و فرهنگ اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم.

ایشان افزودند: تا با حال به واسطه دولت ها و حکومت ها، شیعه به خوبی معرفی نشده است و متاسفانه شیعه از طریق کتب و منابع اهل سنت به جهان معرفی شده است.

این مرجع تقلید شیعه ادامه دادند: جهان عاشق تفکر و اندیشه اهل بیت(ع) است و این مزیت، عظمت و قدرت تشیع باید به وسیله فقه مقارن معرفی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: دنیا وقتی ولایت فقیه را می شنود، نمی فهمد ما چه می گوییم و حرف ما در مورد ولایت فقیه این است که باید یک فقیه در راس حکومت باشد و این با آنچه در غرب رخ می دهد متفاوت است؛ چراکه رهبران غرب در حد افرادی مانند ترامپ هستند که رقص شمشیر می کند.

معظم له با اشاره به مساله سیاه و سفید و تبعیض نژادی در غرب اظهار داشتند: مساله سیاه و سفید از عمان اول در اسلام حل شد و پیامبر ما فرمود: تمام مردم مانند دندانه های شانه مساوی هستند و فقه ما نیز میان سیاه و سفید فرقی نمی گذارد و همان گونه که قرآن فرموده ما رحماء بینهم هستیم.

این مرجع تقلید شیعه در ادامه با اشاره به فعالیت های جامعة المصطفی اظهار داشتند: می دانم که شما در کشورهای مختلف شعبه دارید و این کار بزرگی است که مقدمه معرفی شیعه است.

ایشان یادآور شدند ما باید آنقدر قدرت پیدا کنیم که انقلاب ایران، ولایت فقیه و تشیع را به جهان معرفی کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: یکی از امتیازات و ویژگی های حوزه های علمیه شیعه باید این باشد که طلاب آن سحرخیز و اهل تهجد باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha