جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم حفظ و تقویت شیوه ها و روش های سنتی و کارآمد در حوزه های علمیه تاکید کرد.

آیت الله محمد حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تحول مطلوب در حوزه زمانی محقق می شود که ما ضمن توجه به نیازهای روز جامعه، همان روش ها و سنت هایی که از دل آن ها شخصیت هایی چون امام خمینی(ره) ، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی ، علامه طباطبایی ها و شهید مطهری ها بیرون می آمد را در حوزه های علمیه و نهاد روحانیت ، حفظ و تقویت کنیم.

وی افزود: بزرگان و مراجع عظام ما محصول همان سیستمی بوده اند که بر مبنای فقه جواهری عمل کرده و شیوه های سنتی در آن ها مورد توجه قرار می گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده، ما اگر همان حالت سنتی حوزه را با تمام دقت و مراقبت مورد توجه قرار داده و به وضعیت آموزشی، علمی، فرهنگی و اخلاقی طلاب نظارت و مراقبت داشته باشیم، شاهد تحولی خواهیم بود که بعد از گذشت مدتی ، تعداد قابل توجهی از امثال شهید مطهری ها به جامعه معرفی می شود.

وی با تاکید بر این که مساله اخلاق و تقوا جزو ضروری ترین پایه های رشد و ترقی حوزه و روحانیت است، گفت: مباحث اخلاقی از ضروری ترین مسایل است و آن قدر دارای اهمیت و ضرورت است که اگر اخلاق در کار نباشد ، درس و بحث و گفت و شنود علمی و پژوهشی نه تنها مفید نیست که چه بسا مضر هم باشد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha