جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علی گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر و جامو

حوزه/ سید علی گیلانی از رهبران برجسته جامو و کشمیر، سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» دولت هند را محکوم کرده، و خواستار اتحاد و همبستگی میان مسلمانان و بودایی‌های در جوامع قومیتی مختلف کشمیر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از kashmirobserver، سید علی گیلانی، از رهبران برجسته حزب حریت در جامو و کشمیر، روز گذشته سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» دولت هند را محکوم کرده و خواستار توقف سیاسی تفرقه افکنی دولتی از طریق برانگیختن احساسات فرقه‌های مختلف شده و گفت: مداخله در امور دینی یک موضوع جدی است. وی همچنین بر حفظ انسجام و وحدت میان جوامع مسلمانان و بودایی‌ها تاکید کرد.
گیلانی خواستار حفظ همبستگی و برادری متقابل میان جوامع بودایی و مسلمان شده و گفت: آن‌ها باید اختلافات کوچک میان خودشان را حل کنند و روابط دوجانبه قدیمی را حفظ سازند.
گیلانی سپس نسبت به توطئه شیطانی قدرتمندان در ایجاد تفرقه میان مردم به تقویت روابط و مناسبات بین جوامع مختلف کشمیر هشدار داد.
این رهبر برجسته کشمیری همچنین با اشاره به شرایط خطرناک کنونی در کشمیر گفت: نیروهای امپریالیستی و استبدای برای حفظ منافع سیاسی‌شان همیشه از وضعیت سوء استفاده کرده و به تحریک و ترویج اختلافات میان بخش‌های مختلف قومیتی در جامعه می‌پردازند.
سید علی گیلانی همچنین با محکوم سازی تعطیلی مسجد جامع سرینگر و ممانعت مومنان از برگزاری نماز جماعت در این مسجد گفت: چنین نوع اقدامات غلطی به هیچ وجه قابل توجیه نیستند.
گیلانی این اقدام دولت را بی‌عدالتی نسبت به جامعه مسلمانان خطاب کرده و گفت: ما به شدت آن را محکوم کرده و معتقدیم که این گونه اعمال سبب ایجاد ناامنی و آسیب رساندن به احساسات مردم می‌شود.
وی در پایان از تمامی مردم کشمیر و پیروان مذاهب و اعتقادات دینی مختلف خواست در پی به دست آوردن حق تعیین سرنوشت‌شان باشند و این حق را آرزوی دیرینه مردم کشمیر دانست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha