پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میانمار

حوزه/باید دولت و ارتش میانمار تحت فشار قرار گیرند تا از سیاست و عملکرد ظالمانه خود دست بکشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی سلمان نقوی، در وبینار «ابعاد سیاسی و دینی فاجعه ا نسانی میانمار» که در سالن اجتماعات این دانشگاه مجازی برگزار شد ضمن بیان ضرورت توجه مسلمانان جهان به کشتار مسلمانان میانمار ابراز داشت: مسئله عمومی جهان اسلام این است که ما زمانی به مشکلات و معضلات متوجه می شویم که مشکلات جنبه بحرانی و به فاجعه تبدیل می شوند.

وی در ادامه گفت: مسئله میانمار و مسلمانان روهنگیا یکی از مصادیق بارز عدم توجه و عدم اطلاع کافی  نسبت به وضعیت سیاسی و اجتماعی اقلیت‌های مسلمان در کشورهای مختلف جهان است.

 حجت الاسلام نقوی در ادامه سخنان خود به زمینه‌های تاریخی، سیاسی و جغرافیایی و دینی مسایل و مشکلات مسلمانان روهنگیای میانمار اشاره نموده و تصریح کرد: با توجه به وضعیت و شرایط فعلی جهان کم‌ترین وظیفه‌ای که متوجه جوامع بشری می شود ساماندهی فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری نشست‌ها و بازتاب مظلومیت مردم ستمدیده میانمار در رسانه‌های مختلف می باشد، تا به سبب آن افکار عمومی جهان به سوی آن جلب شده و دولت و ارتش میانمار تحت فشار قرار گیرند تا از سیاست و عملکرد ظالمانه خود دست بکشند.

وی در سخنان خود به نقش بودائیان و رهبران آنها نیز در واقایع کشتار مسلمان اشاره کرده و اظهار داشت: آموزه‌های اصیل بودیسم به هیچ وجه با جنایت‌ها و ظلم‌هایی که در میانمار علیه مسلمانان صورت می گیرد، سازگاری ندارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در پایان به سخنان دالایی لاما رهبر بودائیان تبت استناد کرد که در واکنش اقدامات جنایتکارانه ارتش و بودائیان افراطی میانمار علیه مسلمانان ابراز نموده بود که اگر بودا اکنون حضور داشت حتماً از مردم مسلمان مظلوم میانمار حمایت می کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha