چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

بخش زبانی اردو دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه مجازی، وبینار «ابعاد سیاسی و دینی فاجعه ا نسانی میانمار» را در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی سلمان نقوی، در وبینار «ابعاد سیاسی و دینی فاجعه ا نسانی میانمار» که به همت دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد، به بیان نقش بودائیان و رهبران آنها نیز در واقایع کشتار مسلمان اشاره کرده و اظهار داشت: آموزه‌های بودیسم به هیچ وجه با جنایت‌ها و ظلم‌هایی که در میانمار علیه مسلمانان صورت می گیرد، سازگاری ندارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در پایان به سخنان دالایی لاما رهبر بودائیان تبت استناد کرد که در واکنش اقدامات جنایتکارانه ارتش و بودائیان افراطی میانمار علیه مسلمانان ابراز نموده بود که اگر بودا اکنون حضور داشت حتماً از مردم مسلمان مظلوم میانمار حمایت می کرد.

در ادامه نشست،جناب حجت الاسلام سید محمد علی عون(عضو هیئت علمی جامعه المصطفی) به ربشه‌های تاریخی مردم روهنگیا در میانمار و تمرکز جمعیتی آنان در ایالت راخین اشاره کرد و ابراز داشت: بر اثر وقایع پیش آمده در طول چند دهه اخیر مردم روهنگیا در حال حاضر در کشورهای بنگلادیش، پاکستان، هند و برخی دیگر کشورهای جهان پراکنده شده اند.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های ظالمانه دولت میانمار و خانم آنگ سان سوچی و نقش ارتش این کشور در نقش کشتار و ویران کردن آبادی‌های مسلمان خاطرنشان ساخت: ادعای این کشور مبنی بر اقدام علیه تروریسم بهانه ارتش میانمار برای موجه جلوه دادن جنایت‌های خود در نظر جامعه جهانی می باشد.

 حجت الاسلام سید عقیل افضل رضوی دبیر ویبنار در ادامه ضمن بیان اهداف برگزاری ویبنار ابراز داشت: ضرورت پرداخت به مسئله میانمار و کشتار فجیع مسلمانان بر تمامی جوامع انسانی ضروری و لازم است چرا که دفاع از حق مظلوم وظیفه هر ملت آزدی خواه می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: باید با بهره گیری از رسانه ها و فضای مجازی داد مظلومین را به گوش جهانیان رساند تا در عرصه بین الملل با فشار اوردن در عرصه های حقوقی سیاسی و اقتصادی مانع کشتار مسلمانان میانمار توسط ارتش آن کشور شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha