شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش طلایه داران تبلیغ

حوزه/ کیفیت بخشی به مراسم عزاداری ، تغذیه فکری و محتوایی مداحان و روحانیون، به روز بودن مبلغین نسبت به مسائل روز، رعایت و حفظ حرمت ایام محرم و اجتناب از طرح احتمالی مسائل تفرقه انگیز توسط سخنرانان و مداحان همراه رعایت وحدت اسلامی ضروری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام حسین محمد زاده در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور خواهران مبلغه حوزه علمیه خواهران،در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر برگزارشد،ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، گفت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) سال به سال پرشورتر از قبل در ایران و کشورهای اسلامی برگزار می شود که نشان دهنده عشق و ارادت مسلمانان به آن حضرت است.

این استاد حوزه افزود:  عزاداری در مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام حسین (ع) چنانچه همراه با معرفت و شناخت باشد فضائل متعددی داشته و تأثیرگذارتر است.

وی با اشاره به اینکه چنین عزاداری هایی سبب سعادتمندی دنیوی و اخروی انسان می شود، ابراز داشت: یکی از راه های دستیابی به معرفت و شناخت در مورد اهداف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا مراجعه به روایات و سخنان ائمه اطهار (ع) است.

حجت الاسلام محمد زاده تصریح کرد: عاشورایی ماندن و عاشورایی زیستن روحیه ای می خواهد که امروزه ملت ایران آن را دارد و با تاسی از سالار شهیدان و تبعیت از ولایت فقیه هرگز زیر بار ظلم نمی رود .

وی اظهار کرد: کیفیت بخشی به مراسم عزاداری ، تغذیه فکری و محتوایی مداحان و روحانیون، به روز بودن مبلغین نسبت به مسائل روز، رعایت و حفظ حرمت ایام محرم و اجتناب از طرح احتمالی مسائل تفرقه انگیز توسط سخنرانان و مداحان همراه رعایت وحدت اسلامی ضروری است.

حجت الاسلام محمد زاده خاطرنشان کرد:  با توجه به عشق و علاقه ای که نسبت به امام حسین (ع) در جامعه اسلامی ایران وجود دارد باید معارف قیام عاشورا آن گونه که هست برای جامعه بازگو و از پرداختن به حواشی اجتناب شود.

این استاد حوزه بیان داشت: با وجود همه نقاط قوت آئین های عزاداری امام حسین (ع)، باید تلاش شود تا از یکسری آسیب هایی که درمدت برگزاری این مناسبت ها ممکن است به وجود آید دوری و جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه محرم فرصتی برای ابراز ارادت مداحان، شاعران و مرثیه سرایان به ساحت مقدس امام حسین (ع) است، اظهار کرد: مداحان و شاعران با صوت و شعرهای حماسی خود فرصتی برای ابراز ارادت به امام حسین (ع) پیدا می کنند، ولی باید توجه کرد شعرها و سروده این افراد در مسیر آرمان های قیام عاشورا باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha