پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مرتضی خاکباز - استان لرستان

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری همایش «لبیک یا حسین(ع)» در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان خبر داد .

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان اینکه این همایش در تمام امامزادگان استان لرستان با شرکت خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد، گفت: در این همایش محورهای قیام امام حسین (ع) با سخنرانی مبلغان حوزه تبیین شد .

وی در ادامه از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 46 بقعه متبرکه این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در این طرح از ظرفیت تبلیغی 200 مبلغ اعزامی از استان قم استفاده خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری همایش احلی من العسل در روز 5 محرم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش خبر داد و بیان داشت: در این روز نیز دانش آموزان مدارس استان لرستان با نوجوان دشت کربلا حضرت علی اکبر (ع) با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تجدید پیمان می نمایند .

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر بیش از 30 برنامه محوری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان لرستان به همت مبلغان برگزار خواهد شد، اظهار داشت:برگزاری همایش رهروان زینبی در 12 محرم، پیاده روی از حرم تا حرم، برگزاری محافل انس با قرآن و ایراد سخنرانی توسط مبلغان را از برنامه های شاخص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان تا پایان ماه صفر برشمرد .

وی در پایان از برپایی و نصب مواکب اوقاف استان در شهرستان های خرم آباد، بروجرد و کوهدشت خبر داد و اظهار داشت: در برپایی این موکب ها از ظرفیت خیران و همچنین درآمد امامزادگان برای خدمت رسانی به زائران استفاده خواهد شد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان از برپایی موکب اصلی اربعین حسینی  به همت استان های مازندران، سمنان و گیلان با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان خبر داد و گفت: این موکب نیز از 15 محرم تا پایان همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی در مرز مهران برای خدمت رسانی زائران برپا خواهد شد .  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha