جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عرفان حلقه

حوزه/ امروزه جریان های عرفان های انحرافی جامعه ما را تهدید می کند، فرقه حلقه کیهان با غفلت مسئولان فرهنگی کشور و با نفوذ به دانشگاه، عده ای از افراد تحصیل کرده را فریب داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام امین شمشیری، رئیس انجمن «نجات از حلقه»، شنبه شب در جمع عزاداران حسینی در هیئت عاشقان ثارالله اصفهان، اظهار کرد:  امروزه جریان های عرفانی انحرافی جامعه ما را تهدید می کند.

 وی افزود: یک حکومت برای تداوم خود نیازمند این است که در درجه اول جریانات فکری اطراف خود را  شناسایی کند، لذا اگر حکومت جریانات اطراف خود را نشناسد، محکوم به زوال است، همچنین یک فرد انقلابی نیز موظف است جریانات فکری اطراف خود را به خوبی شناسایی و رصد کند.

کارشناس شبکه جهانی ولایت در ادامه به یکی از جریاناتی که امروزه در جامعه نفوذ کرده یعنی عرفان حلقه یا عرفان کیهان اشاره کرد و گفت: این جریان با غفلت مسئولان فرهنگی کشور و با نفوذ به دانشگاه، عده ای از افراد تحصیل کرده را فریب داده است.

حجت الاسلام شمشیری خاطرنشان کرد: هر فرقه ای یک دامنه جذب دارد که افراد را جذب می کند و دامنه جذب این فرقه نیز افراد بیمار است، عرفان حلقه مدعی است همه ما انسان ها بیمار هستیم و علت بیماری نیز موجودات غیر ارگانیک مانند جنیان و روح است که درون انسان های بیمار رسوخ کرده اند. وی با نقد این دیدگاه اظهار داشت : جن و روح نمی توانند در بدن  رسوخ کنند و کسی که قائل به رسوخ ارواح  و جنیان در بدن انسان باشد معتقد به تناسخ است و طبق روایات چنین شخصی کافر است، زیرا هدف اینها انکار بهشت و دوزخ است به طوری که معتقدند انسانهایی که می میرند به بهشت و دوزخ نمی روند بلکه به بدن ما نفوذ می کنند و همین نفوذ و رسوخ باعث و عامل بیماری است.

حجت الاسلام شمشیری در پایان به یکی دیگر از انحرافات فرقه عرفان حلقه در مباحث توحیدی، یعنی قائل به همه خدایی بودن اشاره کرد و گفت: این فرقه انحرافی معتقدند ما انسان ها همه خدا هستیم در صورتی که این دیدگاه در اسلام کاملا مردود است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha