چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله نمازی-تودیع و معارفه رئیس دادگستری کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ اسلامی، تصریح کرد: با زور نمی توان جلوی جرم و جنایت را گرفت و باید آموزه های دینی در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود، تا جرائم کاهش یابند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان کاشان، ضمن قدردانی از تلاش های چندین ساله رئیس دادگستری و دادستان سابق، به آثار، برکات و دستاوردهای تغییر و تحولات در نظام توحیدی اشاره کرد و اظهارداشت: مبنا و اصل در نظام مدیریتی و سیاسی اسلام، برپایی طهارت، پاکی، برچیدن ظلم، گناه نکردن و رعایت حقوق دیگران است.

تفاوت های رعایت حقوق بشر در اسلام و نظام های استکباری

نماینده ولی فقیه در کاشان به تفاوت های اساسی رعایت حقوق بشر در نظام مدیریت اسلامی و نظام های استکباری جهان اشاره کرد و افزود: در نظام های استکباری دنیا به دلیل عدم اجرای حقوق بشر با تخریب شهرها، روستاها و خانه های مردم  آواره و کشتن انسان های بی گناه، هیچ امیدی به آنها نیست، ولی در نظام مدیریتی اسلامی، مبنا گناه نکردن، طهارت، پاکی، رعایت حقوق انسان ها و اجرای عدالت است.

عضو خبرگان رهبری، با بیان این که در نظام سیاسی اسلامی هرانسانی که به بلوغ جسمی و فکری رسید، باید پاک زندگی کند، اقامه نماز جمعه را یکی از سیاست های حکومت اسلامی و اهل بیت(ع) دانست و یادآور شد: درحکومت اسلامی تمام مسلمانانی که در شعاع 12 کیلومتری محل اقامه نمازجمعه سکونت دارند، وظیفه دارند در نمازجمعه شرکت کنند و خطیب نمازجمعه هم وظیفه دارد در هر دو خطبه مردم را به پاکی و تقوا، گناه نکردن، عدم سرقت اموال مردم و رعایت حق الناس دعوت کند.

رعایت بهداشت و درمان واجب است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه در نظام  توحیدی اسلامی رعایت بهداشت و درمان واجب است، خاطرنشان کرد: در نظام توحیدی نوجوانانی که به سن تکلیف و بلوغ معرفت دینی می رسند، نباید گناه کنند، لذا کسانی که این گونه موارد را رعایت نکنند، قانون اسلامی را زیرپا گذاشته اند.

آیت الله نمازی، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید جوانانی را تربیت کنند که اهل معرفت الله شوند، افزود: انسانی که بر اساس مکتب توحیدی به معرفت الله دست پیدا کند، هیچ موقع به اموال دیگران تعرض نمی کند و مرتکب گناه نمی شود .

وی با تاکید براین که در نظام اسلامی جوانان باید به سلاح معرفت الله مسلح شوند تا گناه در نگاهش تلخ باشد، تصریح کرد: با توجه به این که انسان موجودی است با اراده که آزاد آفریده شده، به زور نمی توان کسی را تربیت کرد؛ بلکه علم، آگاهی و معرفتش استاندارد تعریف شده است.

جهاد نفس نیاز به علم و معرفت دارد

آیت الله نمازی، جهاد نفس را کار بزرگی که نیاز به علم و معرفت دارد، دانست و افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه اگر جوانان را درست تربیت کنند، هیچ موقع به فکر گناه نخواهند افتاد .

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ اسلامی، تصریح کرد: با زور نمی توان جلوی جرم و جنایت را  گرفت و باید آموزه های دینی در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود، تا  جرائم کاهش یابند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، در ادامه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به اینکه واقعه عاشورا یک حادثه تاریخی نبود، بلکه یک واقعه سیاسی و فرهنگی بود، افزود: عاشورا شجره طیبه ای است که هر شاخه ای از آن باید در تمام نهادها ی فرهنگی، اداری، آموزش وپرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه کشور نهادینه شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha