پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به عزت شهید حججی در جامعه، گفت: مهمترین دلیل عزت شهید حججی ادای تکلیف بود، من و شما هم می توانیم با انجام تکلیف این معامله را با خدا داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، در عزاداری شام غریبان، در مهدیه خمینی شهر اظهار کرد: حرکت حسینی همواره ساری و جاری است و برای ماندن در این راه نیاز به صبر و استقامت است و هیچ کس حق توقف و ایستایی ندارد.

وی با بیان اینکه استقامت باعث می شود دشمن عقب نشینی کند، اهل بیت بر این منطق بودند، بعد ازسخنرانی حضرت زینبدر شام،  یزید ملعون به عقیله بنی هاشم اجازه داد سه روز در شام عزاداری کنند.

عضو هیئت امنا موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام با آن بیماری که به مصلحت خداوند برای خالی نماندن زمین از حجت خدا اتفاق افتاد، وقتی ایراد سخن فرمود، کاخ یزید به هم ریخت شد و استقامت امام باعث زنده ماندن نهضت عاشورا شد.

وی ابراز کرد: استقامت جنبه های گوناگونی دارد، روزی در سرزمین کربلا شمشیر زدن، روزی تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی وسرنگونی طاغوت، روزی دفاع مقدس وامروز دفاع از حرم زینب سلام الله  و دفاع از حریم مرزهای اسلامی است.

حجت الاسلام  والمسلمین ماندگاری ادامه داد: امام سجاد علیه السلام در مجلس شام گفت، یزید اجازه میدهی روی این تخته پاره ها بروم، سپس شروع به افشاگری کرد تا هنگام اذان ظهر که به شهادت بر حضرت رسول صلی الله علیه واله رسید و رو به یزید گفت، ای یزید رسول خدا(ص) جد ما می باشد یا جدتو؟ در این هنگام مهمانی که به دعوت یزید از سرزمین دیگری آمده بود خطاب به یزید گفت ای یزید این سر کیست داخل تشت؟ یزید در جواب به او گفت، این  سر پسر رسول خداست خروج کرده و او را کشتیم. سفیر گفت، ای یزید وای بر تو من یکی از نوادگان رسول عصر خود هستم، مردم برای من  احترام قائلند و پای مرا می بوسند و تو پسر دختر رسول خدا را کشته ای؟ یزید که این سخنان برایش گران تمام شده بود روبه سفیر کرد وگفت، چه خبر است تورا دعوت کرده ایم وپا از گلیم خود فراتر مینهی ؟ دستور می دهم تو را بکشند، سفیر روبه یزید کرد و گفت، دیشب خواب رسول مسلمانان را دیدم و او وعده وصل را به من داد، با خود گفتم مرا به رسول امت مسلمانان چکار و امروز حکمت آن برمن آشکار گشت، حال که قرار است بمیرم مسلمان از این دنیا رخت بر می بندم و شهادتین را برلب جاری کرد و یزید او را به شهادت رساند.

این کارشناس دینی تاکید کرد: این نتیجه تکلیف امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) است، اگر می خواهید در راستای حرکت حسینی بمانید و یاور منتقم خون حسین بن علی(ع) باشید، حسینی زندگی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به عزت شهید حججی در جامعه، گفت: مهمترین دلیل عزت شهید حججی ادای تکلیف بود، من و شما هم می توانیم با انجام تکلیف این معامله را با خدا داشته باشیم.

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا،با تاکید بر انجام تکالیف الهی به توضیح ابعاد آن پرداخت  و تشریح کرد: اولین اصل در تکلیف، تکلیف هر کسی با توجه به آیه 7 سوره طلاق « لا يُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ ما آتاها » برحسب وظایف شخص است و همچنین براساس آخرین آیه سوره مبارکه بقره «لا يُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها»، معلوم می شود که تکلیف هر شخصی به اندازه وسعش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما می گوییم «یا لیتنا کنا معک»  اگر امت ایران بود نمی گذاشت کربلایی اتفاق بیفتد، اولین رکن تکلیف این است که هر انسانی شرایط خودش رابشناسد، شرایط یک مسافر و کسی که اهل وطنش است با هم فرق دارد. پس اولین بخش شناخت وسع خود انسان است.

کارشناس دینی بیان کرد: اصل بعدی اینکه صورت مساله هایمان را نزد کارشناس دینی ببریم، در حقیقت باید تکالیف دینی خود را بدانیم وبه آن عمل کنیم، با هر روحانی که مطمئنید  که به مسائل دینی آشنایی دارد به رفع موانع دینی واعتقادی بپردازید.

حجت الاسلام ماندگاری اذعان کرد: اگر همه به تکلیف خود عمل می کردند و به احکام دینی آشنایی داشتند، آمار طلاق تا این میزان بالا نبود .

وی با بیان اینکه اصل سوم وقتی می خواهید انجام تکلیف کنید، به نگوهش و حرف مردم اعتنا نکنیم. عزاداری اجروثواب بسیار زیادی دارد، ولی انجام تکلیف برای آنحضرت مهم تر است، امام زمان یاری که تکالیفش را انجام میدهد می خواهد و می پسندد..

وی در پایان بیان داشت: استقامت در تکلیف شاید باعث عقب ماندن از دنیا شود، ولی در آخرت جزو سابقون قرار می گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha