جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرکتولی

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه گفت: بقای دین و شریعت بیش از هر چیز مرهون خون مطهر سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی میرکتولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیان امام خمینی (ره) مبنی بر این که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، گفت: همیت قیام تاریخ ساز امام حسین(ع) بر کسی پوشیده نیست چه آن که حقیقتاً نه تنها شیعیان و مسلمانان که حتی پیروان ادیان و مکاتب دیگر نیز از آن در طول تاریخ الگو گرفته اند.

وی با بیان این که نهضت عاشورا بالاترین نمودار و تجلی حق طلبی در کل عالم است، افزود: به تعبیر بزرگان ما، دوام دین خدا و شریعت محمدی با خون مطهر سیدالشهدا(ع) میسر شده است چه آن که بدون تردید اگر قیام حضرت نبود ، اثری از دین و دیانت باقی نمی ماند.

عضو مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم همچنین اظهار داشت: در ایام ماه محرم و صفر باید بیش از پیش اهداف قیام امام حسین(ع) و فلسفه شهادت ایشان به خوبی برای آحاد مردم خاصه نسل جوان تبیین شود و این روشنگری و بصیرت بخشی بی شک جزو مقدس ترین اعمال است که در هیچ زمانی نباید نسبت به انجام آن غفلت صورت گیرد.

وی گفت: آنچه که امروز و هر زمان دیگری می تواند دین و شریعت و مملکت ما را از شر بدخواهان و شیاطین حفظ کند، تقویت بصیرت حسینی است و به همین خاطر دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) بیش از هر چیزی از تفکر و فرهنگ عاشورایی هراس و نگرانی دارند.

این استاد حوزه تاکید کرد: از این منظر مهم ترین سلاح مقابه با توطئه های دشمنان به خصوص شبهه افکنی های دامنه دار همانا تقویت بصیرت حسینی و تعمیق شور و شعور محبان حضرت سیدالشهدا(ع) است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha