پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

​حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ شمالی با اشاره به شاخصه‌های نیروی مسلح موفق و پیروز از منظر قرآن کریم، گفت: آماده‌باشی، قدرتمندی، بصیرت و چشم‌اندازی دور، دوست شناسی و دشمن‌شناسی ازجمله شاخصه‌هایی است که در قرآن کریم درزمینهٔ نیروهای مسلح مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در جمع نیروهای مسلح استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: عزت، قدرت و هیبت به‌عنوان سه شاخصه مهم نیروهای مسلح به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شاخصه‌های نیروی مسلح موفق و پیروز از منظر قرآن کریم، افزود: آماده‌باشی، قدرتمندی، بصیرت و چشم‌اندازی دور، دوست شناسی و دشمن‌شناسی ازجمله شاخصه‌هایی است که در قرآن کریم درزمینهٔ نیروهای مسلح مطرح شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امیدواریم همه در دفاع از دین، آرمان و ارزش‌ها مدافعان و پاسداران سخت‌کوش باشیم، گفت: دشمنان باید از نیروهای مسلح حساب برده و نیروهای مسلح آرامش را از آن‌ها سلب کنند و به زورگویی‌هایشان پایان دهند.

وی با بیان اینکه باید نیروهای مسلح سه ویژگی؛ عزت، قدرت و هیبت را داشته باشند، اظهار داشت: ایمان به ما عزت می‌دهد و قدرت نفس عطا می‌کند، نخستین شاخص نیروهای مسلح عزیز و نفوذناپذیر بودن آن‌ها است؛ یعنی دشمن در وجود آن‌ها نفوذ نکند.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر بروز بودن تاکتیک‌های نظامی نیروهای مسلح گفت: مرحله دوم کسب قدرت و مهارت در برابر تاکتیک دشمنان است، یعنی باید ابزار جدید و به‌روز داشته باشیم تا بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران برای خون شهدا هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه مرحله سوم هیبت است، افزود: نیروهای مسلح باید هیبت داشته باشند و با ابهت خود در برابر منافقان و مستکبران لرزه ایجاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان ‌شمالی اظهار داشت: نیروهای انتظامی با مردم و برای مردم هستند، باید جلوی میدان‌داری فاسدان را گرفت تا اوباش قدرت به میدان آمدن را نداشته باشند و نباید بگذارند مفسدان در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار وجود کنند.

وی با اشاره به وظایف مهم نیروی انتظامی گفت: باید منابع تولید فساد شناسایی شوند و مراکز تولید و صادر شدن گناه نابود شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه می‌توانیم با الهام از عاشورا عزتمند زندگی کنیم، تصریح کرد: شیعه عزیز است و نباید زیر بار زورگویان رفته و تحقیر شود، ازاین‌رو وظیفه نیروهای مسلح سنگین است.

وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در کنار مردم و در خط ولایت برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند که این افتخار نیروهای مسلح ما است.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح ما با تمام توان از مردم و کشور حراست می‌کنند، خاطرنشان کرد: سه مؤلفه رهبری، مردم و نیروهای مسلح از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت ملی کشور ما به شمار می‌رود که انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون به‌واسطه این سه مؤلفه مهم، توانسته تمام توطئه‌های دشمنان را پشت سر بگذارد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha