جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک کلانتری در بیرمنگام انگلیس به مسجد تبدیل می‌شود

حوزه/ اعضای جامعه اسلامی گریت بار در بیرمنگام انگلستان ساختمان یک کلانتری را در مزایده‌ای به قیمت ۸۲۰ هزار یورو خریداری کرده و قصد دارند آن را به یک مسجد و مرکز اسلامی برای برگزاری گردهمایی‌های اسلامی و نمازهای جماعت تبدیل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از birminghammail، یک کلانتری در بیرمنگام انگلستان، قرار است به زودی به یک مرکز اسلامی و مسجدی برای مسلمانان تبدیل شود.

بنیاد مسلمانان گریت بار در بیرمنگام 820 هزار یورو برای خرید و تبدیل این ایستگاه پلیس و کلانتری به مسجد از میان مردم و اعضای جامعه اسلامی جمع آوری کرده بود.

گفتنی است این دفتر کلانتری در یک حراج در 6 سپتامبر به مزایده گذاشته شده بود و جامعه اسلامی موفق شد در مدت زمان کوتاهی پس از پایان مزایده تا 6 اکتبر، مبلغ لازم برای خرید این کلانتری را فراهم آورد.

دفتر این نهاد اسلامی در بیانیه ای از مردم محلی و اعضای جامعه اسلامی به سبب سخاوتمندی و اهدای کمک های مالی برای خرید این ساختمان سپاسگزاری کرده و افزود: جامعه اسلامی به این نتیجه رسیده بود که مردم این منطقه از بیرمنگام نیاز به یک مرکز اسلامی دارند و ما بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم این ساختمان را برای برطرف کردن نیازهای معنوی مسلمانان منطقه خریداری کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: افراد خیرّ بسیاری با ما تماس گرفته و کمک‌هایشان را ارائه می‌کردند. در پایان ما موفق شدیم در مدت زمان تعیین شده هزینه خرید این مکان را بپردازیم و تلاش‌هایمان نتیجه داد.

این بنیاد اسلامی همچنین اعلام کرد، در فاز بعدی باید مجوز ساخت مسجد از شورای شهر بیرمنگام برای تبدیل ساختمان به یک مسجد گرفته شود.

یک سخنگو افزود: ما یک شرکت حرفه‌ای از را مهندسان را به کار گرفته‌ایم که در رابطه با مرمت و استفاده بهینه از این ساختمان با اعضای نهاد اسلامی مشورت می‌کنند تا بتوانیم حداکثر بهره وری را از این مرکز اسلامی داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha