جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازداشت کودکان توسط ‌آل خلیفه

حوزه/ حقوق متعددی از کودکان بحرینی نقض می شود و آنها در معرض جنایت هایی مانند بازداشت، محرومیت از تابعیت و شکنجه قرار دارند و مسئولان بحرینی در این زمینه آشکارا معاهده حقوق بشر سازمان ملل درباره کودکان را زیر پا می گذارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزرای حوزه، پس از آنکه مردم بحرین و مردان و زنان این کشور بارها طعم تلخ بازداشت و شکنجه و محرومیت از حقوق خود را چشیدند؛ به نظر می رسد اکنون نوبت به کودکان و نوجوانان رسیده تا هدف بعدی مسئولان امنیتی این کشور باشند و این در حالی است که ایام تحصیلی مدارس آغاز شده است.

بازداشت و شکنجه و حتی قتل کودکان و صدور حکم های زندان طولانی مدت برای آنها به رفتاری عادی برای نظام آل خلیفه تبدیل شده و گزارش های حقوق بشری از بازداشت صدها کودک از آغاز انقلاب بحرین در 2011 تا کنون خبر می دهد؛ امری که باعث شده سازمان های حقوق بشر از این رفتار مسئولان بحرین انتقاد کنند و بر روند نقض حقوق کودکان در این کشور متمرکز شوند.

مرکز دموکراسی و حقوق بشر الخلیج در سلسله یادداشت هایی که در صفحه خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرده تاکید کرده که حقوق متعددی از کودکان بحرینی نقض می شود و آنها در معرض جنایت هایی مانند بازداشت، محرومیت از تابعیت و شکنجه قرار دارند و مسئولان بحرینی در این زمینه آشکارا معاهده حقوق بشر سازمان ملل درباره کودکان را زیر پا می گذارند، زیرا بحرین نیز عضو این پیمان شده و ملزم به حمایت از حقوق کودکان می باشد، اما مسئولان بحرین علاوه بر عدم پایبندی به این معاهده تمام جنایت های خود علیه کودکان بحرینی را انکار نیز می کنند.

این اظهارات مرکز الخلیج پس از آن صورت می گیرد که نیروهای امنیتی بحرین به تازگی بیش از 5 کودک را در کمتر از یک هفته و همزمان با آغاز سال تحصیلی بازداشت کرده اند که این بازداشت منجر به محرومیت این کودکان از تحصیل شده است.

مرکز الخلیج ادامه داد: این کودکان از رفتن به مدرسه و استفاده از حقوق خود در برخورداری از تحصیل محروم شده اند، زیرا آنها باید این روزها را در بازداشت به سر ببرند تا نیروهای امنیتی از آنها بازجویی کنند و این در حالی است که هیچ کس نیز درباره علت بازداشت و نوع اتهام آنها توضیحی ارائه نمی کند.

در اعتراض به این اقدام آل خلیفه، کاربران شبکه های اجتماعی با هشتک #بازداشت_کودکان_بحرین (#اعتقال_أطفال_البحرين) نظرات خود را در محکومیت جنایت های آل خلیفه علیه مردان و کودکان بحرینی را بیان و تاکید کردند بازداشت کودکان از ویژگی های برجسته نظام بحرین است که جنایت های بی سابقه ای را در پرونده خود ثبت کرده است.

یوسف الخاجة از فعالان سیاسی با اشاره به تکذیب خبر بازداشت کودکان توسط طارق الحسن رئیس دستگاه امنیتی بحرین با انتشار تصاویر سه نفر از کودکان منطقه الدراز که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند، گفت: با وجود ترس و اشک و رنج شما... با وجود نگرانی و بی تابی مادران شما... بازداشت شما یک دروغ است!! تا بدین ترتیب اظهارات این مسئول امنیتی را به سخره گرفته باشد.

کاربر دیگر شبکه های اجتماعی نیز گفت: بازداشت کودکان در راستای نقض گسترده حقوق مردم بحرین صورت می گیرد تا جایی که اکنون قوتی های گازهای اشک آور و سمی که هر روز به بهانه های مختلف به سوی مردم پرتاب می شود به بازیچه ای در دست کودکان تبدیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha