جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معمم شدن

حوزه/ مروری بر خاطره شیرین استاد حوزه علمیه خراسان شمالی که پس از۳۱ سال سابقه خدمت در حوزه علمیه، پنج سال پیش به دست مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی معمم شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام سیدعلی هاشمی، استادی که برای اهالی حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان با سابقه تدریس چند دهه آشناست، در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 91 جزو 30 نفر استاد و طلبه‌ای بود که به دست مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی معمم شد.

لبخند به لب دارد و می‌گوید: به یمن سفر آقا به خراسان ‌شمالی و قدوم مبارک معظم‌له معمم شدم که این بزرگ‌ترین توفیق زندگی‌ام است چرا که معمم شدن به دست نائب امام زمان‌‌(عج) آرزویی که در میان تمامی طلاب مشترک است.

حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: تا پیش از سفر رهبر معظم انقلاب به استان، ۲۷ سال بود که به بجنورد آمده بودم و تا آن روز، بارها از من خواسته شد تا به خاطر تدریس در حوزه علمیه و همچنین سابقه فرهنگی، معمم شوم، ولی این توفیق تا بدان روز حاصل نشد، گویی حکمتی در آن بود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی، امام‌جمعه بجنورد را از مدت‌ها قبل و در زمان حضور در حوزه علمیه قم می‌شناختم، افزود: ایشان نیز بارها به من تأکید کرده بودند که به لباس روحانیت آراسته شوم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب به استان و به مبارکی سفر ایشان فرصت بسیار خوبی برای ملبس شدن به لباس روحانیت محقق شد، اظهار داشت: خوشبختانه در روز دیدار رهبر معظم انقلاب با طلاب این توفیق حاصل شد تا به دستان مبارک معظم له، معمم شده و تا به امروز با لباس مقدس روحانیت در کلاس‌های تدریس حضور یابم.

حجت‌الاسلام هاشمی در مورد احساس خود از اینکه به دست رهبر انقلاب عمامه‌گذاری شده است، گفت: احساس شور و شعف خاصی داشتم چرا که در آن لحظه توسط دستان مبارک ولی امر مسلمین عمامه‌گذاری شده و این توفیق بسیار بزرگی بود.

وی تصریح کرد:‌ از اینکه رهبر معظم انقلاب بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری به خراسان ‌شمالی آمدند و ما بعد از سال‌ها توفیق پیدا کرده تا توسط معظم‌له عمامه‌گذاری و ملبس شویم خدا را شاکر هستیم.

حجت‌الاسلام هاشمی 60 ساله، سابقه 32 سال تدریس در حوزه‌های علمیه بجنورد و همچنین 9 سال در بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش خراسان‌ شمالی را دارد.

وی همچنین به مدت چهار سال عضویت هیئت رسیدگی به تخلفات آموزش‌وپرورش خراسان ‌شمالی را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی 19 مهر سال 1391 سفر 8 روزه ای به خراسان شمالی داشتند که در طول این هشت روز دیدارهای مختلفی با مردم شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین و همچنین دیدارهایی نیز با طلاب و روحانیون، نخبگان و فرهنگیان، خانواده شهدا و ایثارگران و ... داشتند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۵

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha